Televizi denně sleduje 70 % Čechů. Vedou filmy a seriály

Televizi si denně zapne téměř 70 % Čechů a jejím sledováním tráví přes 3,5 hodiny denně, vyplývá z dat ATO – Nielsen Admosphere. Podle údajů mediálního zastupitelství Atmedia, jež vycházejí z oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti, lidé v televizi koukají především na filmy a seriály.

Z celkového času, který Češi tráví sledováním televize, věnují seriálům a filmům 46 %. „Češi byli, jsou a budou národem seriálových a filmových fanoušků. To je ostatně vidět i na nárůstu počtu seriálových a filmových tematických stanic, které jdou divákům svou obsahovou nabídkou naproti. Obliba těchto televizních stanic kontinuálně roste,“ uvádí Pavel Müller, Head of Research & Marketing společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 29 tematických televizních stanic. „Vedle seriálů a filmů jsou na televizních stanicích oblíbené také zábavné pořady – od různých talk show přes soutěže až po reality show, kterým diváci z celkového času stráveného před televizními obrazovkami věnují 14 %.“

Zpravodajským pořadům od hlavních zpravodajských relací přes zprávy o počasí až po zpravodajské magazíny věnují Češi 12 % času tráveného sledováním televize.

Z dat vyplývá, že divácké návyky z hlediska sledování programových typů v průběhu času příliš nemění. Filmy a seriály tvořily téměř polovinu času tráveného před televizními obrazovkami i před 10 lety a také zpravodajské pořady si tehdy ukrajovaly podobný podíl. Určitý posun je ovšem vidět u zábavných pořadů, kterým v porovnání s obdobím před 10 lety čeští diváci nyní věnují větší podíl času.

Rozdíly napříč jednotlivými skupinami diváků

Obliba jednotlivých programových žánrů se u mužů a žen příliš neliší. Seriálům a filmům, zábavným pořadům a zpravodajským pořadům věnují muži i ženy nejvíce času tráveného před televizními obrazovkami. Ženy ovšem v porovnání s muži tráví více času sledováním seriálů a zábavných pořadů, zatímco u mužů si v porovnání se ženami vedou lépe zpravodajské, dokumentární a sportovní pořady.

„Mladí diváci věnují filmům a seriálům 54 % času, který tráví před televizními obrazovkami. Je patrné, že filmové a seriálové televizní stanice umějí k obrazovkám přilákat i mladé diváky, a to i přes silnou konkurenci na internetu, sociálních sítích nebo stále oblíbenějších VOD aplikacích, ” konstatuje Müller a dodává, že výrazně méně si u diváků z této skupiny ukrajují zpravodajské pořady, jimž věnují jen 7 % z celkového času stráveného sledováním televize.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia