Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hlavní konkurenční hrozba? Britský žralok Gymshark vyzývá Nike

Značka fitness oblečení Gymshark vyrostla z nuly k hodnotě 30 miliard korun díky sociálním sítím a přímému prodeji zákazníkům.

Když Ben Francis zakládal v roce 2012 svoji firmu Gymshark, bylo mu teprve 19 let a společnost řídil v přestávkách mezi navštěvováním Astonské univerzity v Birminghamu a rozvážením objednávek pro Pizza Hut. Letos v polovině srpna se o pětinový podíl v jeho podniku popraly investiční společnosti jako Permira (patří jí značka Dr. Martens), Inflexion Private Equity, TSG Partners, L Cattertone a General Atlantic, jenž loni koupil tuzemského prodejce letenek Kiwi. Nakonec vyhrál General Atlantic a za podíl ve firmě zaplatil 200 milionů liber. Celou značku Gymshark to ocenilo na miliardu liber (zhruba 28,9 miliardy korun). Podle osmadvacetiletého Francise, jenž ve firmě stále vlastní většinu 70 procent a jeho majetek tak převyšuje 20 miliard korun, byly jiné nabídky i vyšší, ale General Atlantic podle něj představoval nejlepšího partnera pro budoucí vývoj značky, která dnes prodává fitness oblečení.

„Nikdy mě nenapadlo, že vybudujeme značku s hodnotou miliardy liber. Udělejme teď z Gymsharku největší fitness komunitu a jednu z nejlepších britských značek historie,“ uvedl Ben Francis na sociálních sítích. Podepsání dohody ukázal na svém instagramu, na svém YouTube kanálu pak zveřejnil minulé pondělí video, které celý obchod dokumentuje.
Gymshark je značka specifická tím, že se od začátku opírá o co možná největší otevřenost, spolupráci s influencery a přímý prodej zákazníkům přes svůj e-shop. Zboží nedodává do fitness obchodů a vlastní prodejny má jen jako krátkodobé pop-up story. Z jejího příběhu se ale mohou inspirovat i další firmy.

Reklama
Know

A co na to konkurence?

„Myslím, že na každém zasedání představenstva Nike někdo nadhodí Gymshark jako hlavní konkurenční hrozbu,“ prohlásil Harley Finkelstein, provozní šéf Shopify, jehož platformu pro vytvoření svého obchodu Gymshark využil.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 24. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)