Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Coca-Cola nabízí „Hrdý Sprite“. Vodafone se převlékl do duhové

Coca-Cola letos poprvé pro český trh připravila speciální edici nealkoholického nápoje Sprite nesoucí název „Hrdý Sprite“. Vodafone pak představil změněné tématické logo. Obě společnosti jsou generálními partnery festivalu LGBT hrdosti Prague Pride, který probíhá ve dnech 3. až 9. srpna 2020 na Střeleckém ostrově, ve Žlutých lázních i dalších místech v Praze.

„Aktivně podporujeme mnoho mezinárodních i lokálních LGBT organizací po celém světě. Naším cílem je propojovat tuto komunitu s dalšími lidmi a umožnit jejich setkávání, vzájemnou komunikaci i zábavu,“ říká ředitelka společnosti The Coca-Cola Company Česko a Slovensko Natalia Stroe.

K příležitosti letošního ročníku Prague Pride společnost Coca-Cola, spolu se svou partnerskou botlerskou firmou Coca-Cola HBC, vyrobila speciální limitovanou edici 400 tisíc plechovek Spritu s názvem „Hrdý Sprite“, které budou distribuovány po celý týden na festivalu i v dalších velkých městech v České a Slovenské republice. Firma poprvé v historii nahradila v tuzemsku tradiční zeleno-bílo-žluté logo duhovými barvami, které mají symbolizovat hrdost a lásku.

Reklama
ČEZ

„Změnou loga chceme inspirovat širokou veřejnost, ale i naše kolegy, abychom se nezabývali genderovými rozdíly a jednoduše milovali i oslavovali toho, kým opravdu jsme. Narodili jsme se, abychom byli autentičtí, hrdí a upřímní,“ vysvětluje Veronika Němcová, zodpovědná za společenskou odpovědnost a udržitelnost ve společnosti The Coca-Cola Company pro český a slovenský trh.

Společnost Coca-Cola v tiskové zprávě uvádí, že se za ochranu před diskriminací kvůli sexuální orientaci i genderové identitě staví dlouhodobě. Od roku 2006 v této oblasti pravidelně získává sto procent v indexu rovnoprávnosti Rady pro lidská práva (HRC) při OSN.

V roce 2017 firma podpořila kampaň za uzavření manželského sňatku párů stejného pohlaví v Austrálii a poprvé za 131 let propůjčila své logo. Namísto tradičního nápisu Coca-Cola se na etiketách objevilo slovo „láska“. Vloni společnost sponzorovala mezinárodní setkání LGBT komunity WorldPride v New Yorku a příští rok se bude na této akci angažovat v dánské Kodani.

V posledních letech Coca-Cola zajistila, aby byla LGBT komunita zahrnuta do všech zdravotních a rodinných politik firmy. V roce 2011 začala nabízet zdravotní pojištění zástupcům transgenderu, od roku 2015 pomáhá v USA s daňovými náklady zaměstnanců, jejichž životní partneři jsou stejného pohlaví a žijí ve státech, které takové manželství neuznávají, v roce 2017 pak zavedla placenou rodičovskou dovolené, která se vztahuje i na homosexuální páry.

Vodafone uvedl aplikaci k řešení domácího násilí

Společnost Vodafone, která je dalším generálním partnerem festivalu, představila alternativní duhové logo na podporu LGBT+ komunity v Česku.

„Pandemie onemocnění covid-19 přinesla komunitám LGBT+ nové výzvy, ubylo bezpečných míst a příležitostí setkat se s těmi, kteří mohou nabídnout podporu. Proto letos považuji za ještě důležitější, že Vodafone je pro Prague Pride viditelným partnerem, který lidi s odlišnou sexuální orientací podporuje,“ říká Carl Clarke, viceprezident pro lidské zdroje a majetek Vodafonu v Česku.

Firma se také aktivně účastní kampaně Jsme fér na podporu stejných práv pro všechny, pokud jde o manželství. V roce 2019 označila organizace Stonewall firmu Vodafone jako celosvětového lídra, pokud jde o začleňování LGBT+ komunit. A v Česku Vodafone mimo jiné získal čtyřikrát za sebou cenu za nejlepšího LGBT+ zaměstnavatele.

V rámci Prague Pride proběhne akce s tématem domácího násilí v LGBT+ párech. Nadace Vodafone představí mobilní aplikaci Bright Sky CZ, která obsahuje komplexní informace o tom (včetně zaměření na LGBT+ obsah), jak poznat nebezpečný vztah, co dělat, kam se obrátit a jak si bezpečně uchovat důkazy. Zároveň představí příběh jedné z obětí, která ve Vodafonu pracuje.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)