Agentura Better vytvořila logo otce genetiky Mendela. „Hráškem to jen začíná“

Agentura Better v reakci na výzvy Augustiniánského opatství v Brně navrhla novou vizuální identitu otce genetiky Mendela, která pomůže zastřešit všechny aktivity spojené s jeho odkazem.

Augustiniánské opatství se připravuje na významné 200. výročí Gregora Johana Mendela v roce 2022: „Při příležitostí tohoto výročí budeme pořádat důležitou konferenci a velké oslavy. Slavnostně také otevřeme zrekonstruovaný Mendelův skleník se stálou expozicí jeho odkazu. K těmto projektům jsme hledali nadčasovou linku, která by nám pomohla komunikovat jednotně do celého světa,“ říká Jakub Carda ze společnosti Společně, která s opatstvím úzce spolupracuje.

Novou vizuální identitu navrhla agentura Better. „Našemu návrhu předcházela důsledná rešerše materiálů, které po světě s Mendelovým jménem existují. Jeho výzkum nebyl jen o křížení hrášku, jak si mnozí myslí. I přesto nakonec motiv hrášku v identitě u klienta zvítězil,“ uvádí Tereza Bártová Klementová, manažerka projektu.

Tři zelené tečky v logu nejsou jen symbolem hrášků. Odkazují mimo jiné na tři základní pravidla, kterými Mendel definoval budoucnost genetiky. „Hráškem to samozřejmě začalo, ale tři tečky jsou důležité i jako textový symbol toho, co není vyřčeno. Mendel položil základy genetiky, tím však jeho odkaz zdaleka nekončí. Každý z hrášků je zároveň jemně odlišný –⁠ nejsou schematicky stejné. Právě jejich jinakost Mendelovi pomohla objevit souvztažnosti, které ho proslavily,“ vysvětluje autor návrhu Stanislav Bílek z Betteru.

„Z návrhu Betteru jsme nadšeni. V jednoduchosti je síla, návrh respektuje tradice a odpovídá tomu, jak si představujeme, že by Mendel měl působit,“ říká Carda.

Identita byla poprvé použita v rámci Mendelova festivalu. V budoucnu plně zastřeší čtyři vlajkové projekty opatství: festival, skleník, plánovaný monument na Mendelově náměstí a Mendelův včelín.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-29

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Dobré ráno, Česko
Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Beatrice Cornacchia
Veronika Burešová
Aritium
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
MAM_web_Knowlimits
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024