Reklama
Megaboard

Agentura Better vytvořila logo otce genetiky Mendela. „Hráškem to jen začíná“

Agentura Better v reakci na výzvy Augustiniánského opatství v Brně navrhla novou vizuální identitu otce genetiky Mendela, která pomůže zastřešit všechny aktivity spojené s jeho odkazem.

Augustiniánské opatství se připravuje na významné 200. výročí Gregora Johana Mendela v roce 2022: „Při příležitostí tohoto výročí budeme pořádat důležitou konferenci a velké oslavy. Slavnostně také otevřeme zrekonstruovaný Mendelův skleník se stálou expozicí jeho odkazu. K těmto projektům jsme hledali nadčasovou linku, která by nám pomohla komunikovat jednotně do celého světa,“ říká Jakub Carda ze společnosti Společně, která s opatstvím úzce spolupracuje.

Novou vizuální identitu navrhla agentura Better. „Našemu návrhu předcházela důsledná rešerše materiálů, které po světě s Mendelovým jménem existují. Jeho výzkum nebyl jen o křížení hrášku, jak si mnozí myslí. I přesto nakonec motiv hrášku v identitě u klienta zvítězil,“ uvádí Tereza Bártová Klementová, manažerka projektu.

Tři zelené tečky v logu nejsou jen symbolem hrášků. Odkazují mimo jiné na tři základní pravidla, kterými Mendel definoval budoucnost genetiky. „Hráškem to samozřejmě začalo, ale tři tečky jsou důležité i jako textový symbol toho, co není vyřčeno. Mendel položil základy genetiky, tím však jeho odkaz zdaleka nekončí. Každý z hrášků je zároveň jemně odlišný –⁠ nejsou schematicky stejné. Právě jejich jinakost Mendelovi pomohla objevit souvztažnosti, které ho proslavily,“ vysvětluje autor návrhu Stanislav Bílek z Betteru.

„Z návrhu Betteru jsme nadšeni. V jednoduchosti je síla, návrh respektuje tradice a odpovídá tomu, jak si představujeme, že by Mendel měl působit,“ říká Carda.

Identita byla poprvé použita v rámci Mendelova festivalu. V budoucnu plně zastřeší čtyři vlajkové projekty opatství: festival, skleník, plánovaný monument na Mendelově náměstí a Mendelův včelín.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále