Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V módě jsou věci z druhé ruky. Online secondhandům se mimořádně daří

Současná hodnota secondhandového trhu (bazary, přeprodej, charity) přesahuje hranici 28 miliard dolarů (658 mld. korun). A stále roste: loni 25krát rychleji než maloobchodní prodej. Vyplývá to z aktuální studie 2020 Resale Report, kterou zveřejnila firma ThredUP, zřejmě největší online platforma pro přeprodej módy, doplňků a dalšího zboží na světě.

Na rozdíl od klasického módního retailu (kamenné pobočky), který dostává poslední dobou pořádně zabrat, segment zboží z druhé ruky nezaznamenal za celou dobu žádné výkyvy a rostl i navzdory pandemii, skvělých výsledků dosahuje zejména v onlinu. Internetový přeprodej by měl letos narůst o dalších 69 procent.

Krize výrazně pomohla

Příznivé podmínky umožnily červnovou expanzi švédského startupu Sellpy, který majoritně vlastní H&M, na německý trh (psali jsme v minulém vydání). A znamenité výsledky hlásí i další platformy přeprodávající zboží: Vestiaire Collective, The Real Real, Mercari, Depop, Tradesy, Poshmark nebo u nás známý Vinted, který nyní působí na 12 trzích, kde aktuálně nabízí přes 180 milionů položek.

Reklama
Know

V Evropě má Vitend 30 milionů registrovaných uživatelů, kteří v průměru nakoupí 15 položek za rok. V loňském roce jeho globální obrat (hodnota zboží přeprodaného uživateli) dosáhl 1,3 miliardy eur (34,6 mld. korun). „Soudě podle výrazně rostoucího zájmu o cirkulární módu, jsme přesvědčeni, že tempo růstu letos ještě zrychlíme,“ uvádí pro MAM Natacha Blanchard, šéfka komunikace Vinted. A dodává, že zájem o „módu z druhé ruky“ se během krize zvyšoval a uživatelé byli aktivnější a zapojenější.

„V porovnání s koncem letošního února jsme pozorovali 17procentní nárůst v nabídkách, a to na všech evropských platformách,“ říká Natacha Blanchard, podle níž bude zájem o cirkulární módu růst i nadále, a to především kvůli ceně a udržitelnosti.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 13. července 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)