Finanční výsledky Unileveru za první polovinu letošního roku ukázaly, že se společnost dokázala podmínkám způsobených pandemií vcelku dobře přizpůsobit: své online prodeje meziročně zvýšila o 49 procent.
Rychloobrátkový koncern dokázal předčít očekávání a podle slov generálního ředitele Alana Jopeho prokázal svou odolnost. Jakožto jednoho z největších světových zadavatelů reklamy bude mít prohlášení firmy vliv na náladu celého reklamního trhu.
V průběhu pandemie Unilever, do jehož portfolia patří například značky jako Axe, Cif, Domestos, Dove, Algida a další, přesunul velkou část marketingového rozpočtu (i pozornosti) směrem k aktuálně preferovaným produktům (jako například hygienické prostředky), nyní však doufá, že bude opět výdaje navyšovat i v ostatních kategoriích.
Unilever za první pololetí vykázal zisk o šest procent vyšší. Provozní zisk letos dosáhl 4,67 miliardy eur a čistý zisk se vyšplhal na 3,28 miliardy eur, což je o 0,27 miliardy více než loni.
Obrat se za první pololetí meziročně snížil z 26,12 miliardy eur na 25,71 miliardy eur. Provozní zisk dosáhl letos 4,67 miliardy eur. Horší výsledky než loni vykázala kosmetika a produkty péče o tělo, produkty péče o domácnost a potravinové kategorie (z 13,7 miliardy na 13,29 miliardy eur).