Japonská společnost je další z řady automobilek, které své logo zploštily. Dají se tak totiž snáz využívat napříč různými platformami. Před Toyotou už změnu stihly i značky jako Nissan, BMW, Opel či Volkswagen.
Na první pohled není v Evropě představená změna loga automobilky Toyota nijak výrazná. Stále jde o tři elipsy složené do tvaru připomínající písmeno T, na tom se nic nezměnilo. S redesignem ale znak přišel o 3D vykreslení, nově bude 2D. Jeho součástí už nebude ani nápis Toyota, což svědčí o sebevědomí značky v tom, že je rozpoznatelná i bez vysvětlování. Logo už nebude ani červené. Automobilka představila i nový typ písma, který bude ve svých materiálech používat.
Nový designový jazyk bude zároveň snadno využitelný napříč všemi digitálními i fyzickými komunikačními platformami. Podle automobilky zohledňuje také různorodější klientelu využívající širší škálu produktů a služeb.
„Nový vizuální design značky myslí na budoucnost. Zaměřili jsme se na navázání ještě intenzivnějších vztahů se zákazníky. To vše, aby mohli lépe držet krok s elektrifikací našich vozidel, službami mobility i online maloobchodními aktivitami značky Toyota. Poprvé se s tímto konceptem mohou setkat při uvedení zcela nové Toyoty Yaris Hybrid, která přichází ve své 4. generaci,“ říká Didier Gambart, víceprezident Toyota Motor Europe.
Nová podoba se uplatní ve veškeré komunikaci, nicméně dosavadní logo se bude i nadále používat na vozech Toyota. Značení prodejců zůstanou prozatím beze změny a budou upravena v roce 2025 v rámci nového designového konceptu.
Mění se i ostatní
Chvíli před Toyotou představila podobně inovované logo i automobilka Nissan. I to se podstatně zjednodušilo a zploštilo. Ve firmě na něm pracovali od roku 2017 s cílem vytvořit znak, jenž bude jednodušší, užsí, lehčí a flexibilnější. Zároveň mělo lépe vypadat podsvícené na nových elektromobilech. Není tedy náhodou, že bylo poprvé představeno na novém elektrickém crossoveru Ariya. Postupně se dostane na další nové modely vozů. Těch chce automobilka uvést dvanáct během osmnácti měsíců.
„Nissan Ariya začíná novou kapitolu naší historie, transformujeme naše podnikání, produkty i kulturu. Definuje, co je pro nás důležité a reprezentuje, za čím si stojíme. Zhmotňuje se v ní to, čím jsme: vyzyvateli na poli inovací,“ uvedl k tomu šéf automobilky Makoto Uchida.
První změnu loga od roku 1997 představila i německá automobilka BMW. Rovněž je minimalistické, zploštělé. Také se poprvé objevilo na elektromobilu, jde o Concept i4, jenž měl být představen na autosalónu v Ženevě, než byl kvůli koronavirové pandemii zrušen.
Nejvýraznější změnou značky složené ze dvou kruhů je to, že u vnějšího kruhu zmizelo černé pozadí, které je nově transparentní. Podle Jense Thiemera, viceprezidenta automobilky pro zákazníky a značku má tato změna reprezentovat „otevřenost a jasnost“. Vnitřní kruh je stále složen z bílomodrých výsečí, které odkazují na státní barvy Bavorska, kde automobilka vznikla a stále má své sídlo.
Odkaz na fotogalerii naleznete ZDE
Začátkem července bylo představeno nové logo automobilky Opel, jež se poprvé objevilo na elektromobilu Mokka a postupně bude zavedeno na celou modelovou řadu. Kruh, v němž se objevuje blesk Opelu, je nyní užší. Název značky je pak vepsán na spodní část kruhu, podobně jako bývají vyryté značky a nápisy na špercích. „Odkazuje to na německou preciznost,“ uvedl mimo jiné viceprezident společnosti pro Design Mark Adams.
Mokka je také prvním automobilem značky s „vizorem“ novým uspořádáním přední části automobilu se světly v jehož středu je právě nové logo, a které se také bude objevovat na budoucích modelech. Stejné je to potom i s novou a plně digitální přístrojovou deskou, které automobilka přezdívá „pure panel“.
Odkaz na fotogalerii naleznete ZDE
Už loni pak nové logo představil německý koncern Volkswagen. Trojrozměrnou bílomodrou značku z roku 2000 po deseti letech nahradil jednodušší 2D nápis. Stále jde o písmena V a W v kruhu, spodní část písmena W se ovšem kruhu poprvé nedotýká. Poprvé se objeví na elektrickém hatchbacku ID.3.
„Nový design značky představuje start nové éry Volkswagenu. S novým obsahem i produkty se brand posouvá k budoucnosti s nulovými emisemi pro každého. Nastal čas tento nový přístup značky udělat jasně viditelným,“ uvedl k tomu tehdy Jürgen Stackmann, člen představenstva Volkswagenu.