Zadavatelé již několikrát zkoušeli ovlivnit megakorporaci Facebooku bojkoty. Nyní ale došlo k vlastně nejintenzivnějšímu globálnímu kontaktu s tím, co Facebook ‚umí‘ a jak efektivní je v šíření paniky, dezinformací a neproporciálním poměru negativních informací.
Kombinace tak kritických dvou vln témat, jako jsou Covid-19 a Black Lives Matter, způsobily, že (jak říká klasik) „na Facebooku je dnes opravdu nablito“. Možnosti „brand safety“ jsou prakticky nulové. A tak dnes v každé firmě stojí marketingový manager, v jedné ruce zmíněné riziko a v druhé ruce fakt, že reklama na Facebooku je prostě jedna z nejefektivnějších, nejlépe cílitelných komunikací vůbec. Tento měsíc pohár přetekl, za pár týdnů to může být jinak. Míč je na straně Facebooku a já mu opravdu přeji, aby tento problém vyřešil.
Autor: Jan Suda, media director v McCANN Prague
Celý komentář si můžeme přečíst v aktuálním vydání MAM (7. července).