SUDA: V jedné ruce efektivita, v druhé průšvih

Zadavatelé již několikrát zkoušeli ovlivnit megakorporaci Facebooku bojkoty. Nyní ale došlo k vlastně nejintenzivnějšímu globálnímu kontaktu s tím, co Facebook ‚umí‘ a jak efektivní je v šíření paniky, dezinformací a neproporciálním poměru negativních informací.

Kombinace tak kritických dvou vln témat, jako jsou Covid-19 a Black Lives Matter, způsobily, že (jak říká klasik) „na Facebooku je dnes opravdu nablito“. Možnosti „brand safety“ jsou prakticky nulové. A tak dnes v každé firmě stojí marketingový manager, v jedné ruce zmíněné riziko a v druhé ruce fakt, že reklama na Facebooku je prostě jedna z nejefektivnějších, nejlépe cílitelných komunikací vůbec. Tento měsíc pohár přetekl, za pár týdnů to může být jinak. Míč je na straně Facebooku a já mu opravdu přeji, aby tento problém vyřešil.

Autor: Jan Suda, media director v McCANN Prague

Celý komentář si můžeme přečíst v aktuálním vydání MAM (7. července).

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen