Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zemětřesení v Mladé Boleslavi: končí šéf Škody Bernhard Maier

Dosavadní předseda představenstva Bernhard Maier ukončí svou dlouholetou činnost ve společnosti Škoda Auto. Jeho nástupce bude zvolen v srpnu, uvedla v tiskové zprávě automobilka.

„Bernhard Maier je jedním z nejzkušenějších manažerů v koncernu Volkswagen. Ve funkci předsedy představenstva společnosti Škoda Auto výrazně přispěl k dalšímu vyprofilování značky. Jeho léta ve společnosti patří mezi ta nejúspěšnější v celé 125leté historii automobilky. Za to i za téměř dvě desítky mimořádně úspěšných let, nejprve ve společnosti Porsche a poté ve Škodě Auto Bernhardu Maierovi děkuji,“ uvedl Herbert Diess, předseda představenstva Volkswagen AG a předseda dozorčí rady Škody.

Maierovi má brzy vypršet smlouva a vedení automobilky ho chce nahradit. Skončit má k 31. červenci.

Reklama
ČEZ

Německý deník Handelsblatt uvádí, že se Maier stal „obětí mocenských bojů“ v zákulisí. Škoda během jeho angažmá údajně svými vozy až příliš konkurovat klíčové značce Volkswagen, čímž pro její představitele měla být trnem v oku.

Nejde přitom o jedinou změnu, ke které dochází. V představenstvu Škody od 1. července Dietera Seemanna zodpovědného za nákup nahradil Karsten Schnake. Seemann odešel do předčasného důchodu.

Maier zahájil svou kariéru v roce 1984 ve společnosti Nixdorf Computer AG. V letech 1988 až 2001 pracoval pro společnost BMW AG na různých vedoucích pozicích v Německu i v zahraničí, stal se mimo jiné i vedoucím projektu mezinárodní strategie značek. V roce 2001 převzal Bernhard Maier funkci ředitele společnosti Porsche Deutschland GmbH, v 2010 byl jmenován členem představenstva společnosti Porsche AG za oblast prodeje a marketingu. V listopadu 2015 byl Maier povolán do funkce předsedy představenstva společnosti Škoda.

Pod vedením Maiera uvedla Škoda na trh důležité modely Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scala a vyvinula model Enyaq iV, který je prvním modelem vyvíjeným od počátku pro čistě elektrický pohon. Dále značka zvýšila dodávky vozů zákazníkům na přibližně 1,3 milionu vozů ročně a dosáhla rekordních hodnot tržeb i provozního zisku.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)