Skupina Pilulka spustila v loňském roce první verzi marketplace pro výrobce, do kterého se zapojilo téměř 200 firem. Letos pro ně rozšiřuje možnosti, jakými mohou promlouvat k zákazníkům skrz její server Pilulka.cz.
Cílem marketplace je podle tiskové zprávy skupiny navázat užší obchodní spolupráci a umožnit výrobcům přímo komunikovat s koncovými zákazníky. Přestože plnohodnotné zapojení do marketplace Pilulka teprve startuje, už v první fázi spuštění navázala spolupráci s bezmála 200 firmami. „Pilulka se stala naším prvním distribučním kanálem v době, kdy jsme byli noví na trhu. Pomohla nám a se spoluprací jsme moc spokojeni,“ říká Linda Šejdová, spoluzakladatelka českého startupu Snuggs, který vyrábí unikátní menstruační kalhotky z nanovláken.
Internetová lékárna otevírá dveře největšího sektorového prodejce přímo výrobcům a zároveň tak na ně přenáší část odpovědnosti. Sama společnost se posouvá do role řízení vztahů výrobce a spotřebitele. „S Pilulkou jsme spustili první B2B ecommerce spolupráci, protože nás oslovila svým inovativním přístupem a schopností oslovit široké spektrum zákazníků žijících aktivní sportovní život,“ říká Dalibor Cicman, CEO a majitel GymBeam.
„Naše pojetí marketplace není určeno pro maloobchodníky, ale naopak zkracuje cestu výrobce ke spotřebiteli. V současné době nabízíme produkty od více jak 1000 výrobců a celkem v Česku nabízíme přes 35 tisíc druhů zboží. Každá z těchto firem se snaží promlouvat k zákazníkům a složitě přesvědčuje jednotlivé maloobchodníky, aby právě jejich zboží bylo atraktivně vystaveno. Pilulka.cz od počátku nabízí platformu s cílem být tím hlavním a jediným místem pro obchod všeho, co souvisí se zdravím. A to jak pro zákazníky, tak výrobce,“ vysvětluje Martin Kasa, spolumajitel Pilulka.cz.
V květnu letošního roku spustila Pilulka.cz ve spolupráci s francouzskou kosmetickou značkou Yves Rocher exkluzivní brandstore, a stala se tak jediným online partnerem Yves Rocher, kde mohou zákazníci kromě oficiálního e-shopu produkty na českém trhu koupit.
„Mimo marketplace připravujeme i spuštění dalších obdobných brandstorů pro významné a velmi dobře známé značky na trhu,“ říká Martin Navrátil, komerční ředitel skupiny Pilulka.
„Nejjednodušší cestou, jak rozšířit portfolio, je spolupráce s těmi největšími dodavateli. Strategií Pilulky je také podporovat lokální a menší výrobce. Proto jsme se rozhodli, že začneme připravovat marketplace Pilulka v propojení s Vendor Management Systémem. Jsme přesvědčeni o tom, že je to jediná cesta, jak efektivně škálovat a digitalizovat naši spolupráci s dodavateli. Postupně budeme v tomto projektu uvádět na trh jednotlivé služby, které nám pomohou efektivně řídit celý dodavatelský řetězec od výrobce až ke koncovému spotřebiteli,“ dodává Michal Hanáček, COO skupiny Pilulka.