Areál Výstaviště Praha novou vizuální identitou sjednotí veškerou komunikaci.
Nový vizuální styl, který se promítne do navigace v areálu, externí i interní komunikace a propagačních materiálů, má vážně i s humorem prezentovat Výstaviště Praha jako silnou prestižní, rozpoznatelnou značku. Za vítězným konceptem „Na Výstavišti“, který vzešel ze soutěže, stojí trio designérů Tereza Hejmová, Štěpán Malovec, Martin Odehnal.
„Výstaviště Praha je unikátním víceúčelovým areálem – od prostoru pro volnočasové aktivity pro celé rodiny, sportovní vyžití, setkávání přátel, gastronomii, přes kulturní události, koncerty, výstavy, festivaly až po veletrhy a prodejní akce. Každá akce má svůj styl a obsah, každá je zaměřená na jinou skupinu návštěvníků, všechny se ale konají u nás ‚Na Výstavišti‘. Proto jsme se rozhodli hledat společnou linii, vizuální styl, podle kterého návštěvník na první pohled pozná, že na tuto akci se má vypravit na Výstaviště,“ řekl Tomáš Hübl, předseda představenstva Výstaviště Praha.
„Byl to také jeden z impulzů hledat celkovou vizuální identitu. Cítíme potřebu udělat z Výstaviště značku, která je na první pohled jasně identifikovatelná, a která podtrhne celkovou proměnu, kterou Výstaviště prochází,“ dodal Hübl.
„Slovo výstaviště má význam, který je vzhledem k dnešní a hlavně budoucí funkci areálu spíše okrajový, rozhodně nevystihuje jeho podstatu a rozsah. Zároveň jde ale o zažitý pojem, který každý v Praze (a nejen tam) zná a používá. Chápeme Výstaviště jako prostor, který zastřešuje velmi rozdílné aktivity a funkce a je využíván širokým okruhem lidí napříč generacemi. Navrhujeme sice název nový, ale s využitím stávajícího. Naší snahou je z původního názvu udělat název místní, jednoduchým přidáním předložky ‚NA‘, protože Výstaviště vnímáme hlavně jako označení místa,“ popisují vítězové představu, ze které vycházeli.
„Vizuál je velmi jednoduchý, ale jasný a zřetelný. Je možné s ním velmi dobře pracovat, umožňuje využití v různých tónech komunikace, od vážnějších po lehčí s vtipem. Současně si uvědomujeme, že čím menším rozpočtem na podporu akcí a reklamu disponujeme, tím výraznější a jasnější komunikační styl potřebujeme,“ doplnila Milena Mauricová.
Skicovné za vítězný návrh činilo 40 000 Kč za obě kola. Vítěz soutěže získává možnost zpracovat zakázku na celkovou proměnu vizuální identity Výstaviště Praha, která bude zahrnovat sjednocení vzhledu firemních tiskovin, navigaci a informační systém v rámci areálu, návrh základního vizuálu pro dlouhodobé aktivity, komunikaci a podporu akcí, POS materiály nebo B2B materiály pro partnery a pořadatele akcí. Maximální výše částky za všechny součásti zakázky je 750 000 Kč. Příprava nových vizuálů bude probíhat od července do konce tohoto roku.