Stejně jako ministerstvo pro místní rozvoj na začátku letošního roku, už i agentura CzechTousim zavedla dynamický nákupní systém (DNS) pro nákup mediálního prostoru.
Systém má pomoci v průběhu dalších čtyř let kvalifikovat dodavatele inzertního prostoru v ČR i v zahraničí v celkovém objemu 301 milionů korun. Konkrétně agentura hledá dodavatele inzertního prostoru pro integrované marketingové kampaně, on-line reklamu, OOH, tiskovou inzerci a rozhlasové kampaně. „Od dynamického nákupu si slibujeme transparentnost výběrových řízení a flexibilitu při provádění reklamních kampaní,“ uvedl v tiskové zprávě Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.
Ve zprávě se také píše, že na „parametrech systému pracoval CzechTourism od března letošního roku, kdy například provedl předběžnou tržní konzultaci se čtrnácti klíčovými hráči na trhu.“ Záznam konzultace je veřejný a online je k dispozici ZDE.
Mezi účastníky diskuze, kterou moderoval Jiří Šebek, ředitel odboru marketingu CZechTrousimu, byli například Leoš Šlachta (Fragile), Stanislav Zíma (Exim Tours), Jiří Pilňáček (Turistika.cz), Jan Kurel (Wavemaker), Ivona Ševčíková (Acomware), Roman Heřman (REmmark), Eva Frindtová (C.O.T. media) nebo Amara Zemplinerová (TMR Iternational).
V průběhu diskuze zaznělo, že CzechTourismus nehodlá žádné subjekty diskriminovat a tudíž se do systému mohu hlásit jak mediální agentura, tak například média samotná. „Proces kvalifikace zájemců do systému je otevřený,“ dodal Herget. „Pokud se zájemci nepodaří kvalifikovat se na první pokus, dostane vyrozumění s konkrétními důvody. Pak může svoji nabídku doplnit či opravit a přihlásit se znovu,“ dodal Herget.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR zaveldo dynamický nákupní systém na nákup mediálního prostoru pro ministerstvo a evropské fondy v lednu letošního roku.