Komunita LGBT+ ve Spojeném království bude muset kvůli opatřením proti pandemii koronaviru slavit měsíc hrdosti doma. V ulicích na ně ale upozorňuje nová kampaň.
Tisícovku billboardů ve Velké Británii obsadí od pondělí 15. 6. příběhy lidí z LGBT+ komunity v nové kampani Pride Inside, která odkazuje na to, že místo oslav a průvodů musí lidé zůstat během takzvaného měsíce hrdosti doma kvůli opatřením proti nákaze covid-19.
Kampaň vymyslela britská drag queen Ginger Johnson za podpory společností Clear Channel, která zdarma propůjčila více než tisícovku digitálních bilboardů ve městech jako je Londýn, Birmingham, Bradford, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Leeds, Liverpool, Manchester, Newcastle, Nottingham či Southampton.
„Pride není jen obdobím pro oslavu naší komunity, ale také příležitostí pro oslovení lidí, kteří se ještě neodhodlali žít svůj život s hrdostí, necítí se v bezpečí a stále se schovávají. Dává nám šanci říct jim, že v tom nejsou sami, jsme tu pro ně a jsme na ně hrdí,“ uvedla k tomu Ginger Johnson.
Režie projektu se ujal Dominic Falquero, který dal spolu s Ginger Johnson dohromady více než stovku lidí z LGBT+ komunity, které nafotili queer fotografové. Právě oni se budou na billboardech objevovat během dvou týdnů mezi 15. a 28. červnem. Kampaň, která vznikla během jednoho měsíce, je nezisková, ale klade si za cíl získat prostředky pro nadaci LGBT Consortium, která podporuje lokální britské spolky a organizace věnující se queer minoritě.
Pride Inside kampaň v Británii běží během června, protože toto období je zvlášť v anglosaském světě označováno za měsíc hrdosti (Pride Month) s odkazem na Stonewallské nepokoje. Ty odstartovaly 28. června 1969 u newyorského klubu Stonewall na protest proti policejní brutalitě vůči LGBT+ minoritě. Právě tyto protesty začaly boj queer komunity za rovná práva a každoroční pochody hrdosti Pride, které se z USA postupně rozšířily do celého světa.