Komunikační skupina WPP utratí během tří let 30 milionů dolarů na podporu inkluze. Nové době se přizpůsobují i další společnosti.
Zhruba deset milionů dolarů, což je v přepočtu téměř 238 milionů korun, vydá ročně britská skupina WPP na boj s rasismem, rasovou nespravedlností a na podporu černochů i dalších etnických menšin. Program má prozatím trvat tři roky, celkově se tak rozdělí zhruba 714 milionů korun. Z těchto peněz se mají financovat aktivity uvnitř dceřiných firem WPP, ale i projekty externích společností včetně různých charitativních organizací.
„Darujeme finanční prostředky, naše služby nabídneme pro bono a budeme spolupracovat s našimi mediálními partnery na tom, abychom podporovali nadace i další organizace zaměřující se na boj s rasismem, rozvoj talentů z minoritních skupin a řešení problémů dotýkajících se černošských i dalších etnických menšin,“ uvedla k tomu skupina na svém webu.
Britská nadnárodní skupina zaměřená na reklamu, média a PR novou iniciativu oznámila několik týdnů poté, co její nejvyšší šéf Mark Read v interním dopise publikovaném na sociální síti Linkedin oznámil, že jeho skupina musí v reakci na zabití George Floyda policistou a další „rasově motivované incidenty“ učinit „fundamentální a konkrétní kroky“ v boji s rasismem a podpoře svých zaměstnanců.
Rázně postupují i další. Marketingová skupina Interpublic Group (IPG) jako první zveřejnila zprávu o tom, jak se podpora diverzity odráží ve složení jejich zaměstnanců, manažerů i nejvyšším vedení. „Transparentní jednání je jednou z našich základních hodnot. Nově zveřejněné údaje ukazují, jak do hloubky chceme v IPG s otevřeností jít,“ napsal k tomu generální ředitel skupiny Michael Roth.
Za Black Lives Matter se mimo jiné nekompromisně postavila i americká agentura Wieden + Kennedy, která spolupracuje například se společností Nike, v jejíž kampani se objevil i hráč amerického fotbalu Colin Kaepernick, který už v roce 2016 proti systematickému rasismu v USA protestoval tím, že klečel během hymny. Wieden + Kennedy vydala oficiální prohlášení, v němž říká, že pokud někdo nesouhlasí s hnutím a sloganem Black Lives Matter, měl by si jako zaměstnanec najít jiné místo, v případě partnerů rozváže spolupráce a pokud jde o klienty, měli by si najít jinou agenturu.