Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Poptávka po menších influencerech stoupá. Pro followery jsou autentičtí

Autentičnost, dobrá práce s vlastní komunitou a nižší cena jsou hlavními aspekty, které přesvědčují firmy, že marketing s pomocí mikroinfluencerů má stále větší smysl a důležitost.

Jubilejní desátý rok existence slaví letos sociální síť Instagram. Právě ta, společně s kanálem YouTube, patří mezí hlavní média, která dala vzniknout segmentu influencer marketingu. S rozvojem sociáních sítí totiž vyrostla celá generace lidí, kteří se pro nákupní chování na internetu nechají ovlivnit influencery, které na sítích cíleně sledují.

Pro značky však do budoucna představují zajímavý potenciál takzvaní mikroinfluenceři, tedy lidé, kteří mají počet sledujících v jednotkách či nižších desítkách tisíc lidí. Většinou jsou úzce zaměřeni na nějakou oblast — fitness, food, módu či kosmetiku. Jejich výhodu je, že jejich followeři je vnímají autenticky. „Mikroinfluenceři mají větší míru zapojení a silnější impresi. Jsou však na CPM (cost per thousand impressions) většinou
dražší (někdy i několikanásobně) oproti influencerům.

Reklama
ČEZ

Mikroinfluencery většinou volíme tehdy, pokud cílem kampaně je zvýšení
loajality, nebo třeba komunikování složitějších témat,” popisuje Petr Srna, CEO firmy World Of Online (WOO).

Pro značky představují mikroinfluenceři možnost, jak zasáhnout i  vyhraněnější niche publikum. Zájem značek o podobné spolupráce roste, což ještě urychlila opatření kolem koronaviru. V posledních třech letech se počet vyhledávání spojení influencer marketing na Googlu zvýšil o 1 500 procent. Podle studií by objem trhu měl v roce 2020 dosáhnout deseti miliard dolarů a celý segment v budoucnu dvouciferně poroste.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu