Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pandemie zrušila cestovní katalogy. Velké tiskárny to zvládnou, malé mají problém

Opatření provázející koronavirus se výrazně dotkla mediálního trhu, řada časopisů i novin snižovala náklad. Tiskárny evidují rušení tisku katalogů pro cestovní kanceláře, ale třeba i letáků zejména pro supermarkety s nepotravinářským zbožím, drogerie, případně pro autosalony.

„Zhruba 60 procent naší produkce dělají novinové tituly — Blesk, Aha, Sport, Právo a Deník N. Náklady tisku se zmenšily, protože tím, jak lidé chodili méně do trafik a marketů, noviny se tolik nekupovaly. Velký výpadek pak byl u novin ve vlakové a autobusové dopravě. U specializovaných časopisů, které tiskneme, to bylo beze změny. Nahoru šel naopak tisk křížovek a sudoku, jak lidé seděli doma a luštili,“ popisuje dopady Radomír Klein, předseda představenstva tiskáren Czech Print Center.

„Nemohu mluvit o úbytku poptávky, spíše se jedná o posuny termínů, takže to vypadá, že v červnu a červenci budeme velmi vytíženi. Výpadek v klasickém tisku nám nahrazuje polygrafická produkce, které se daří,“ dodává Klein.

Reklama
Know

Podobný pohled nabízí i Lubor Válek, obchodní ředitel divize Print v tiskárně Point CZ. „Situace se nás také výrazně dotkla. Velká část zákazníků utlumila během pandemie svoje aktivity a některé zakázkové projekty byly dokonce i pozastaveny. Poptávky i náklady po periodických titulech poklesly. Nicméně nám to dalo prostor se více věnovat průmyslovým a reklamním klientům. A paradoxně se podařilo pozvednout knižní výrobu, a to díky tomu, že pandemie vyřadila na čas z provozu některé zahraniční dodavatele tiskovin,“ říká Válek. Uvolněnou výrobní kapacitu využil Point pro jiné projekty a nové klienty, které dříve z kapacitních důvodů nemohl přijmout.

Pro letošní rok Klein počítá s propadem tržeb kolem pěti procent. Zodpovědný je za něj podle Kleina zákaz provozu některých prodejen. „Pro jeden řetězec s elektronikou děláme leták, jde asi o 2,5 milionu kusů týdně a kvůli tomu, že byly prodejny zavřené, letáky se netiskly. Výpadek snad doženeme na podzim,“ je optimistický Klein.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)