ADVERTORIAL V průběhu epidemie se vytratil osobní kontakt s kolegy, klienty i partnery. Vše bylo komplikovanější, ale díky moderním online technologiím zvládnutelné. Dobrým příkladem je využití virtuální interní komunikaci s názvem Home Office 2.0 od eventové agentury Creative Pro Group.
Tato služba je postavena na vytvoření programu na míru tak, aby zlepšil produktivitu a zároveň udržel fyzické i duševní zdraví zaměstnanců během práce z domova. Základem je dodržet „work life balance“. Na denní bázi nabízí aktivity z různých oblastí, atraktivní program doplněný o benefity, které zajištují interaktivitu a udržují firemní kulturu. Cílem je zachovat přirozený kontakt se zaměstnanci nad rámec standardních pracovních hovorů a motivovat je k co nejlepším výkonům.
„Pro naše klienty jsme již v rámci Home Office 2.0 zorganizovali vaření s šéfkuchařem Radkem Šubrtem v živém přenosu nebo ranní jógu. Kromě správného technického zabezpečení vnímáme, že silný obsah je nejdůležitější. Pokud chybí promyšlená dramaturgie, technika vás nezachrání. Virtuální eventy jsou něčím víc než samotným streamingem, proto vše musí být do detailů propracované a propojené,“ připomínají eventoví specialisté z agentury Creative Pro Group.
Dvě prvenství
Online eventy neznají hranice a díky tomu, že firma působí ve čtyřech státech, daří se jí rychleji reagovat na všech trzích. To je velká výhoda pro nadnárodní klienty s pobočkami v těchto zemích. I proto Creative Pro Group nedávno získala ve virtuální komunikaci hned dvě prvenství.
Tím prvním z oblasti externí komunikace se stala „první virtuální tiskovka na Slovensku“. Agenturní tým připravil pro klienta O2 Slovakia kreativní řešení a tento přenos technicky zajistil. Jedinečným prvkem zde bylo připojování řečníků z různých míst. Virtuální studio bylo vytvořeno na míru tak, aby nabídlo kromě spojení prezentujících i neomezené grafické provedení v souladu s identitou klienta. Pozvaní žurnalisté dostali unikátní link, díky němuž se zúčastnili live tiskové konference a zároveň dostali prostor klást v reálném čase otázky.
Druhým prvenstvím bylo unikátní řešení Home Office 2.0 pro klienta T-Systems Slovakia. Kampaň #TFROMHOME odstartovala na sociálních sítích Facebook a Instagram už týden po zavedených mimořádných opatřeních. Programové aktivity této desetitýdenní kampaně jsou rozděleny do sekcí Live concerts, Funny learning, Live Cooking, Healthy morning a Small talk.
Měření v reálném čase
Mimořádně zajímavá při online a virtuálních eventech je možnost v reálném čase sledovat zásah. Klient dokáže okamžitě zhodnotit úspěch i vynaložené prostředky. Na kampaně má Creative Pro Group vynikající ohlasy a každá z aktivit čítá tisíce zhlédnutí. Pokud streamy probíhají na veřejném profilu klienta, kromě motivace zaměstnanců v rámci home office se jako vedlejší efekt daří posílit image značky. „Cítíme, že virtuální komunikační řešení mají velký potenciál a nesou s sebou spoustu benefitů. Jsou ekologické, cenově výhodné, měřitelné a nabízejí neomezené možnosti. Proto s námi tento online trend zůstane i po skončení omezení a věříme, že obohatí eventový trh o spoustu zajímavých momentů,“ dodávají firemní kreativci.