Za patnáct let bude snad možné se projít čerstvě opravenou Holešovickou tržnicí. O tuto památkově chráněnou lokalitu, kterou se pražský magistrát rozhodl „oživit“, projevují již nyní zájem potenciální nájemci. MAM zjišťoval, jaká jména se mezi budoucími provozovateli mohou objevit.
„V Holešovické tržnici se musí zvolit kombinace nájemníků, kteří sem přitáhnou lidi a zajistí nějakou návštěvnost, protože se nejedná o místo s přirozenou vysokou frekvencí lidí, jako by byl nějaký dopravní uzel. Na příkladu Alzy je ale vidět, že to možné je, částečně i díky parkovacím místům, se kterými se v Holešovicích počítá,“ říká Tomáš Beránek z CZ Retail Advisors, který projekt přirovnává k úspěšné Hale Koszyky v polské Varšavě.
Podle Beránka má tržnice potenciál přilákat i turisty, kteří ale potřebují určitý objem nabídky a nebudou cestovat z centra za jedním obchodem. Zároveň však říká, že lokalita Holešovic má tu výhodu, že na aktuálně masivně zasažený cestovní ruch nemusí spoléhat. Oporou projektu budou podle něj gastro provozy, které by tržnici měly osidlovat ve větších celcích. Podle Milana Mašši, vedoucího týmu pronájmu maloobchodních prostor v CBRE, je tento projekt, který bude přínosný pro místní obyvatele, příležitostí pro maloobchodníky a zároveň lákadlem pro turisty, dobrou volbou.
„Podobná místa jsou vidět ve Vídni, Mnichově i v Budapešti, Prahu projekt určitě pozvedne,“ říká Mašša a stejně jako Beránek zdůrazňuje, že základním prvkem konceptu by mělo být silné zastoupení gastronomie, foodhall a farmářské trhy.
K tomu, jaké značky či provozovatelé se o prostory v tržnici zajímají a s kým Praha jedná, se vedení města nevyjádřilo. Podle zjištění MAM ale nová koncepce zaujala například Bageterii Boulvard.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 22. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.