Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Facebook zašel moc daleko.“ Viber s ním přeruší veškeré vztahy

Porušování ochrany osobních údajů a neschopnost zamezit šíření nenávistné rétoriky ze strany Facebooku má za následek odstranění veškerého Facebook obsahu a nástrojů z aplikace Viber. Aplikace tak chce chránit svou více než jednu miliardu uživatelů.

Rakuten Viber, aplikace pro bezplatnou a bezpečnou komunikaci, oznamuje, že přeruší veškeré obchodní vztahy s Facebookem. Z aplikace bude odstraněn obsah z Facebooku, Facebook SDK a GIPHY. Rakuten Viber také ukončí veškeré kampaně na Facebooku a připojí se tak k rostoucímu hnutí #StopHateForProfit, které má za cíl bojkot technologického obra.

V rámci protestů, které se v posledních týdnech odehrávají v USA, se spojilo šest organizací, mezi nimi Anti-Defamation League a NAACP, které vyzvali k zastavení reklamních kampaní na Facebooku v průběhu celého července z důvodu neschopnosti Facebooku omezit šíření nenávistné rétoriky. Pro Viber je neschopnost Facebooku zamezit tomuto trendu dalším problémem v řadě, který navazuje na případy jako skandál Cambridge Analytica, kdy došlo ke zneužití osobních dat 87 milionů uživatelů soukromou firmou. Výsledkem je rozhodnutí, že aplikace posune kampaň #StopHateForProfit ještě o krok dále a přeruší tak veškeré obchodní styky s Facebookem.

Reklama
MMcite

„Facebook nadále ukazuje, že nerozumí své roli v dnešním světě. Od zneužití osobních dat, přes nedostatečnou bezpečnost komunikace, až po neschopnost přistoupit k potřebným krokům, které by ochránily veřejnost od nenávistné rétoriky, Facebook zašel moc daleko. Nejsme ten, kdo rozhoduje o pravdě, ale to, že lidé trpí kvůli šíření nebezpečného obsahu, je skutečnost a společnosti k tomu musí zaujmout jasné stanovisko,“ řekl Djamel Agaoua, ředitel Viberu.

Kroky potřebné k odstranění veškerého budou podle očekávání dokončeny na počátku července 2020. Propagace nebo jakékoliv další útraty na Facebooku byly zastaveny s okamžitou platností.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)