Reklama
Megaboard

Effie Index je venku! Podívejte se, kdo dělá nejefektivnější marketing

WPP, McCann, FP7 McCann Dubai, Banda, Unilever a Coca-Cola. To jsou vítězové letošního Effie Indexu, který v pondělí zveřejnila Effie Worldwide.

Za nejefektivnějšího marketéra byla letos znovu zvolena společnost Unilever. Ta stanula v čele žebříčku, který Effie uvádí od roku 2011, již sedmkrát. Druhé místo patří Coca-Cole, která „sundala“ společnost Nestlé na třetí místo. Poprvé se v první pětce objevila pivovarnická společnost AB InBev, a to na 4. pozici. Pátá je pak PepsiCo. Zajímavostí je, že žebříčku nejefektivnějších marketérů stále dominují rychloobrátkové firmy, které v první desítce zastupuje také McDonald’s (6.), Procter & Gamble (7.) a YUM! (8.). První desítku pak uzavírají Vodafone a Ikea.

Za nejefektivnější značku porota uznala Coca-Colu (celkově šestkrát vítěz) a hned v závěsu McDonald’s. Na třetím místě je jeho věčný rival KFC, na čtvrtém Vodafone a na pátém Ikea. V první desítce značek je pak ještě Claro (americká telekomunikační značka), Chevrolet, Burger King, MasterCard a Sprite.

První pětice komunikačních skupin má od roku 2019 stejné obsazení. Vede WPP (devátý rok po sobě), následovaná Omnicomem, IPG, Publicisem a Dentsu.

Nejefektivnější agenturní sítí je McCann Worldgroup, agenturou FP7 McCann Dubai a nezávislou agenturou Banda z Kyjeva.

Žebříčky mohou být rozpočítány také podle regionů. Pokud bychom se soustředili pouze na Evropu, tak by letošními vítězi byli PepsiCo coby marketér, za značku Vodafone, WPP (agenturní holding), McCann Worldgroup (agenturní síť), Banda (agentura a nezávislá agentura).

„Efektivita marketingu je – zejména nyní v době ekonomické nejistoty – důležitější než dříve. Index představuje skvělé příklady firem, které soustavně vynikají a řídí růst své značky. Jménem Effie Worldwide bych ráda poblahopřála všem, kteří se letos do žebříčku dostali, a tleskám jejich úspěchům,“ uvedla k letošním výsledkům Traci Alford.

Žebříček Effie Index 2020 hodnotí výkon více než čtyř tisíc finalistů a oceněných z Effie Awards, které probíhaly celosvětově po celý minulý rok, a to v jedné globální, čtyř regionálních a 46 národních soutěžích. Případové studie každé značky a společnosti uvedené v Effie Indexu pečlivě hodnotila porota odborníků. Jde o nejobsáhlejší světový žebříček marketingové efektivity.

Detailní informace o hodnocení jsou uvedeny zde.

Nejefektivnější marketér 2020

Pořadí Jméno Body
1. Unilever 466
2. The Coca-Cola Company 408
3. Nestlé 372
4. AB InBev 344
5. PepsiCo 268

Nejefektivnější značka 2020

Pořadí Jméno Body
1. Coca-Cola 260
2. McDonald’s 250
3. KFC 192
4. Vodafone 182
5. IKEA 152

Nejefektivnější agenturní holding 2020

Pořadí Jméno Body
1. WPP 3871
2. Omnicom 3511
3. Interpublic (IPG) 2928
4. Publicis Groupe 1783
5. Dentsu 589

Nejefektivnější agenturní síť 2020

Pořadí Jméno Body
1. McCann Worldgroup 1913
2. Ogilvy 1342
3. BBDO Worldwide 1332
4. DDB Worldwide 959
5. TBWA\Worldwide 634

Nejefektivnější agentura 2020

Pořadí Jméno Místo Body
1. FP7 McCann Dubai Dubai, spojené arabské emiráty 284
2. Ogilvy India Bombaj, Indie 278
3. McCann Worldgroup India Nové Dillí, Indie 274
4. Sancho BBDO Bogota, Kolumbie 222
5. Banda Kyjev, Ukrajina 172
5. DDB Colombia Bogota, Kolumbie 172

Nejefektivnější nezávislá agentura 2020

Pořadí Jméno Místo Body
1. Banda Kyjev, Ukrajina 172
2. Déjà vu Dubai, spojené arabské emiráty 73
3. The Womb Communications Bombaj, Indie 72
4. DON Buenos Aires Buenos Aires, Argentina 52
5. Zavalita Brand Building Lima, Peru 42
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále