Zpravodajská stanice CNN Prima News odstartovala v neděli 3. května prvním pořadem, kterým byly Hlavní zprávy. Start si u obrazovek nenechalo ujít 83 tisíc diváků starších patnácti let, tedy asi 2,3 procenta lidí se zapnutou televizí. V kontextu toho, že například večerní Moje zprávy na Barrandově u Jaromíra Soukupa v tentýž nedělní večer sledovalo 88 tisíc lidí nad patnáct let, už výsledek pod zvučným jménem CNN tak dobře nepůsobí.
Zavedená značka ČT24 se navíc ve stejné době mohla pyšnit více než dvojnásobným počtem diváků a podílem kolem pěti procent. Prima si jako cílovou metu nové stanice určila podíl na sledovanosti přesahující 1,5 procenta, jenže od premiéry se čísla pozvolně snižují, a navíc řada pořadů, od kterých si Prima slibovala, že by mohly patřit mezi taháky, zatím za očekáváními hodně zaostává. Jde například o pořady Hlas Markéty Fialové nebo 360 stupňů Pavlíny Wolfové, jejichž sledovanost se pohybovala v nižších jednotkách desítek tisíc diváků.
„Hodnotit sledovanost pořadů po třech týdnech je podle mě předčasné. Zdárně se nám podařilo spustit největší projekt Primy, který má za sebou necelý měsíc úspěšného 24/7 vysílání. CNN Prima News je dlouhodobý multiplatformní projekt. Pokud porovnáme start CNN Prima NEWS se startem konkurenčních zpravodajských projektů, vidíme, že jsme na tom velmi dobře jak s hodnotami ‚share‘, tak s hodnotami penetrace,“ tvrdí generální ředitel Primy Marek Singer.
Podle něj je třeba brát v potaz také to, že televize startovala v době, kdy u lidí docházelo k přesycení informacemi. A bohužel pro Primu se diváci v téže době naučili více konzumovat konkurenční ČT24, což ze sprintu k cílové sledovanosti pravděpodobně udělá spíše maraton.
Radost dělá web
„Začátek května byl samozřejmě z hlediska načasování startu nové zpravodajské televize s ohledem na covid-19 nejméně šťastná doba. I diváci, kteří běžně nesledují zpravodajství, se totiž zatím usídlili na ČT24,“ říká mediální poradce Petr Majerik.
Strach, že případný neúspěch CNN Prima News může do budoucna poškodit zavedenou značku Primy a její obchodní cíle na Primě nemají. „Takové obavy nejsou na místě, věříme, že multiplatformní projekt bude v dlouhodobém horizontu úspěšný a skupina Prima nadále patří sledovaností mezi top české hráče na televizním trhu. Zároveň vlastnit licenci na vysílání CNN je prestižní záležitost, na kterou klienti i hosté našich pořadů slyší,“ říká Singer. Radost dělají Primě výsledky souběžně spuštěného webu CNNPrima.cz, který má 300 tisíc reálných uživatelů týdně a návštěvnost roste. Na sociálních sítích pak měsíčně osloví zhruba 3,3 milionu lidí.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 1. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.