Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V Německu má stát zachraňovat média. „Musíme zaručit svobodu a pluralitu“

Levice a Zelení se snaží v Německu prosadit záchranný finanční balíček, který by měl zachránit pluralitu a svobodu médií, které jsou zasažené poklesem reklamy z důvodu pandemie koronaviru.

„Zejména v době krize musí média zaručit svobodné a pluralitní informace,“ píše se ve společném dokumentu Levice a Zelených, kterou adresují německým poslancům. Zelení mimo jiné navrhují pomoc soukromým provozovatelům vysílání a on-line médiím s technickými náklady až do konce roku 2020, tištěná média by měla dostat pomoc na náklady tisku a distribuci.

Záchrana cestou k pluralitě

Šéf sdružení soukromého vysílání Vaunet Hans Demmel prohlásil pro online magazín ZAPP televize NDR, že „zejména rozhlasové stanice se musí obávat o svou existenci. V některých případech média přišla až o 90 procent příjmů z reklamy.“ Hlavní pozornost by měla být věnována regionálním novinám, rozhlasu, televizím, tak aby byla zajištěna pluralita a věrohodnost sdělovacích prostředků i na venkově.

Reklama
Know

Zelení navrhují založení „Fondu na podporu médií, který by dlouhodobě posílil pluralitu sdělovacích prostředků.“ Finanční prostředky by měly být určeny médiím, které sami produkují alespoň 40 procent svého redakčního obsahu a platí zaměstnancům podle spolkového tarifu platů. O rozdělování finančních prostředků by měl rozhodovat „státní svobodný a politicky neutrální“ orgán.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)