Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Uber Eats to v Česku vzdává. Společnost již nebude dál rozvážet jídlo

Přepravní společnost Uber v pondělí oznámila, že končí s rozvozy jídla na několika menších trzích, včetně České republiky. Přes Uber Eats si tak po 3. červnu už neobjednáte.

Společnost v pondělí podle agentury Reuters uvedla, že se stahuje z osmi trhů, na kterých neviděla jednoduchou cestu k tomu stát se číslem jedna či dvě na daném trhu. „Rozhodli jsme se nepokračovat v aktivitách služby Uber Eats v České republice, v Egyptě, Hondurasu, Rumunsku, Saudské Arábii, na Ukrajině a v Uruguayi a vypnout aplikaci Uber Eats. Energii věnujeme trhům, které Uber Eats sedí více,“ sdělila firma.

Operace na vybraných trzích skončí 3. červnem 2020 a celkem se situace ve všech zemích podle přepravní firmy dotkne asi padesáti zaměstnanců.

Reklama
Know

Ještě v průběhu dubna přitom zástupci společnosti uváděli, že „s tím, jak v  důsledku opatření spojených s prevencí šíření koronaviru klesá počet lidí, kteří se přepravují po městě, Uber Eats se pro města stává čím dál důležitější službou a ještě zásadnějším nástrojem pro majitele podniků.“

V té době nic nenasvědčovalo tomu, že by firma plánovala z trhu odejít. Obzvlášť když právě díky opatřením objem zakázek pro firmy rozvážející jídlo výrazně rostl a kurýři Uber Eats se stejně jako v případě Woltu či  Dámejídlo.cz pravidelně pohybovali u výdejních okének restaurací.

Ekonomicky tak však nefungovalo tak, jak si v Uberu představovali. Podle firmy rozvoz jídla v osmi státech tvořil pouze procento hrubých tržeb divize Eats. Uber Eats vstoupil na český trh v roce 2018. 

Oblast rozvozu hotových jídel zažívala především ve větších městech v  posledních letech výrazný růst, meziročně o desítky procent. V ČR je dlouhodobě nejoblíbenějším a nejvyužívanější společnost Dámejídlo.cz, na trhu se etablovala i česká pobočka finského startupu Wolt či společnost Ordr. Poté, co Uber hodil do ringu ručník, se mohou těšit na růst tržního podílu.

V minulosti už přitom na trhu určitá konsolidace proběhla – do ČR vstoupila společnost Foodpanda, která se následně po chvíli z trhu stáhla. Kdysi populární portál Lunchtime.cz skončil v rukou společnosti Zomato, startup Jídloteď.cz byl společně s Dámejídlo.cz prodáno globální firmě Delivery Hero.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)