Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Prezidentem AKA se stal Slezák z Boomerangu. Zvítězil o jeden hlas

Prezidium Asociace komunikačních agentur (AKA) zvolilo prezidentem  na příští dva roky Marka Slezáka, výkonného ředitele agentury Boomerang Communication. Ve druhém kole volby dostal osm z patnácti možných hlasů. V AKA stojí za rozvojem vlastních médií jakou jsou Facebook, LinkedIn, ročenka AKA a další dílčí projekty. Boomerang je členem AKA od roku 2016 a zaměřuje se především na content marketing.

Po několik týdnů dlouhé a dramatické volbě vybralo prezidium Asociace komunikačních agentur nového prezidenta AKA. Nástupcem dlouholetého šéfa Jana Binara se stal Marek Slezák z agentury Boomerang, ale rozhodlo se o tom až ve druhém kole volby. V prvním kole totiž neuspěla Lucie Češpivová, majitelka agentury Dorland. Ta sice měla výraznou převahu v počtu nominací od členů – 22 oproti 4 pro Slezáka, ale o prezidentovi podle stanov rozhoduje právě patnáctičlenné prezidium.

Slezák bude dle svých slov usilovat o změnu stanov AKA tak, aby prezidenta volili všichni členové a nikoliv jen prezidium. Naopak všichni členové volili ředitele AKA. Svoji pozici na další tři roky již před týdnem obhájil Marek Hlavica.

Reklama
Know

Dle stanov AKA nemá prezident žádné výkonné pravomoci a je spolu ředitelem reprezentantem asociace. Záleží tedy na osobnosti každého prezidenta, do jaké míry bude chtít inspirovat asociaci a jak se mu podaří přesvědčit členy o svých podnětech.

„Komunikace dnes hýbe celou společností. A my, agentury pomáháme tuto disciplínu profesionálně zvládat. V našem průmyslu se každý rok proinvestuje přes sto miliard korun, odvětví zaměstnává desetitisíce lidí. Musíme jako asociace vést dialog se zadavateli, ať už z komerční nebo z veřejné sféry. Z dialogu a porozumění vždy vznikne lepší spolupráce, jejíž ovoce si odnesou obě strany,“ říká Marek Slezák, který hodlá navázat na plodné předchozí období rozvoje asociace.

Slezák vystudoval politologii se zaměřením na antickou politickou filosofii, ale od roku 1993 pracuje v marketingové komunikaci. V roce 2001 založil Boomerang Publishing – dnes Boomerang Communication, kde je dodnes na pozici výkonného ředitele. V AKA, která vznikla ještě pod názvem ARA v roce 1992, je působí coby člen prezidia poslední tři roky.

Letošní volbou skončilo dlouhé prezidentské období Jana Binara, ředitele McCann Praha, jenž provedl asociaci 50 nejvýznamnějších komunikačních agentur (s celkovým 70% podílem na trhu podle obratu) přes období zásadních personálních změn v aparátu, mimořádně obtížné období restartu profesního spolku až k novým aktivitám v různých oblastech. Jan Binar, který byl prezidentem od roku 2012, už letos nekandidoval.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu