Dvě třetiny Čechů podle online průzkumu společnosti Ipsos pro agenturu CzechTourism plánují letos dovolenou nebo výlety po České republice.
„Přes čtyřicet procent Čechů nezačalo před vypuknutím pandemie letní dovolenou vůbec plánovat. Ti představují příležitost pro naplnění volných kapacit v regionech a na ně bude po uvolnění vládních opatření omezujících volný pohyb zaměřena naše marketingová kampaň na propagaci cestovního ruchu v Česku,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.
V kampani s názvem #světovéČesko, která spojuje různé aktivity agentury pod jeden koncept a do které mají možnost se zapojit všechny české i moravské regiony, se objeví známé osobnosti jako Jaromír Jágr, Jaroslav Kulhavý nebo Gabriela Koukalová.
„Cílem je podpořit zájem o cestování po Česku, představit méně navštěvovaná místa a prodloužit sezonu. První vlna kampaně poběží na vlastních kanálech agentury CzechTourism (web a sociální sítě Kudyznudy. cz), v televizi a v rádiích. Celkový rozpočet je dvacet milionů korun. Nejpozději v září odstartujeme naši plánovanou marketingovou kampaň, jejímž hlavním tématem jsou: Hrady a zámky, klenoty regionů,“ dodává mluvčí agentury Ivana Vejvodová.
Nucené změně spotřebního chování vycházejí vstříc cestovní kanceláře i zážitkové portály. Cestovní agentura Invia iniciuje spuštění portálu, na kterém bude sdružovat pobytové, zážitkové a gastronomické balíčky připravované domácími firmami. Čedok pracuje na rozšíření zájezdů po Česku. A například Slevomat nabízel lidem při nákupu v kategorii cestování kredity za pět set korun k nákupu nad čtyři tisíce korun při rezervaci do konce dubna.
Celý článek a další k tématu cestovního ruchu si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyšel v pondělí 4. května 2020. Předplatit si ho můžete zde.