Koronaviru navzdory. Příjmy Amazonu z reklam vzrostly o 40 %

Zatímco mnoho reklamních společností se stále vzpamatovává z ran, které jim uštědřuje koronavirová krize, internetový obchod Amazon.com zvýšil v prvním čtvrtletí roku 2020 příjmy z reklamního podnikání o 40 % na 3,9 miliard amerických dolarů.

Reklamní sekce Amazonu zaznamenala se 40 % nejvyšší nárůst příjmů v rámci jednotlivých segmentů firmy ve srovnání se stejným obdobím loni. Online prodej rostl „jen“ o 24 %, služby zákazníkům o 27 % a webový servis o 33 %.

Celkový zisk internetové giganta se však proti loňskému prvnímu čtvrtletí snížil z 3,6 miliardy na 2,5 miliardy dolarů. Zakladatel Amazonu Jeff Bezos přitom varoval, že v souvislosti s výdaji spojenými s koronavirovem může toto číslo nadále klesat.

Společnost totiž v následujících měsících investovat asi čtyři miliardy dolarů do osobních ochranných opatření, zlepšení hygienických podmínek ve firmě či zefektivnění pracovních procesů při hrozby nákazy. Toto číslo by mělo odpovídat ziskům ve druhém čtvrtletí tohoto roku.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia