Zatímco mnoho reklamních společností se stále vzpamatovává z ran, které jim uštědřuje koronavirová krize, internetový obchod Amazon.com zvýšil v prvním čtvrtletí roku 2020 příjmy z reklamního podnikání o 40 % na 3,9 miliard amerických dolarů.
Reklamní sekce Amazonu zaznamenala se 40 % nejvyšší nárůst příjmů v rámci jednotlivých segmentů firmy ve srovnání se stejným obdobím loni. Online prodej rostl „jen“ o 24 %, služby zákazníkům o 27 % a webový servis o 33 %.
Celkový zisk internetové giganta se však proti loňskému prvnímu čtvrtletí snížil z 3,6 miliardy na 2,5 miliardy dolarů. Zakladatel Amazonu Jeff Bezos přitom varoval, že v souvislosti s výdaji spojenými s koronavirovem může toto číslo nadále klesat.
Společnost totiž v následujících měsících investovat asi čtyři miliardy dolarů do osobních ochranných opatření, zlepšení hygienických podmínek ve firmě či zefektivnění pracovních procesů při hrozby nákazy. Toto číslo by mělo odpovídat ziskům ve druhém čtvrtletí tohoto roku.