Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dopady krize na online marketing. Cena kampaní klesla, dosah se zvýšil

Jaké jsou reálné dopady krize na váš online marketing? Kterým směrem se začne rýsovat křivka vývoje následujících měsíců? Očekáváne dopady a vlivy nastiňuje Darek Golebiowski, Facebook ads specialist ve společnosti Business Factory.

Nejčastější otázkou je, zda inzerovat. Každý projekt je jiný, a proto se pojďme podívat blíže na faktory, které mohou rozhodování ovlivnit.

Cena za tisíc zobrazení klesla

CPM – metrika, která nám říká, kolik stojí získání 1000 zobrazení reklamy. Cena jde dolů. Důvodů, proč se tomu tak děje, je několik. Jeden z hlavních je samozřejmě ten, že mnoho inzerentů právě teď neví, jestli inzerovat, a tak se stahuje. Velké podniky řeší, jak se k situaci postavit a jak by mohly jejich reakce ovlivnit celkový dopad na brand, takže někteří z nich reklamy raději pozastavují.

Reklama
ČEZ

Co to v praxi znamená? Inzerenti se hojně stahují a jelikož Facebooková aukce funguje na základě poptávky a nabídky, tak s nižší poptávkou zákonitě přichází i nižší cena.

Dosah kampaní se zvyšuje

Lidé tráví mnoho času doma a jsou na Facebooku a Instagramu více než byli před krizí. Dosahy reklam se tak zvyšují. Nynější situace lze využít a oslovit na sociálních sítích uživatele, kteří zde dříve netrávili tolik času.

Podle webu The New York Times se návštěvnost Facebooku po začátku pandemie zvýšila o neuvěřitelných 27 %. Výrazný nárůst návštěvnosti zaznamenala také streamovací služba Netflix a YouTube.

Finanční nejistota vzrostla

Je přirozené, že v době krize lidé musí přemýšlet více o rezervách, a tak si každou objednávku rozmýšlí daleko více než předtím.

To vede k výrazně vyššímu nároku na marketing produktů a služeb. Dokážete reagovat na současnou situaci a dodat klientům potřebný servis? Můžete např. zmínit, že produkty dokážete doručit v brzké době nebo že při jejich balení ještě více dbáte na hygienu.

Konverzní poměr

Podle typu sortimentu může konverzní poměr výrazně klesnout, ale i stoupnout. Pokud prodáváte roušky nebo potraviny online, reklama vám může přinést velice příjemné výsledky s ohledem na PNO.

V případě, že nabízíte jiný sortiment nebo služby, stojí za to se zamyslet, zda existuje nějaké řešení, jak nabídku propojit s nově vzniklou situací. Kreativita v tomto případě vítězí.

Online shopping

Jedno je zřejmé. Nákupní chování se změní. Uživatelé si ve větší míře zvykají shánět zboží online. Firmy se snaží zákazníkům přiblížit a minimalizovat jejich obavy z online nakupování. Ve většině případů je tedy dnes už samozřejmostí, že pokud si objednáte zboží, která vám nakonec nebude vyhovovat, v balíčku vám rovnou přijde návod, jak postupovat v případě rychlé a efektivní reklamace.

Podle webu marketingintelligence.io se díky krizi nákupní křivka v e-commerce zvýší až o +30%, oproti původně odhadovanému růstu před krizí.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)