Jaké jsou reálné dopady krize na váš online marketing? Kterým směrem se začne rýsovat křivka vývoje následujících měsíců? Očekáváne dopady a vlivy nastiňuje Darek Golebiowski, Facebook ads specialist ve společnosti Business Factory.
Nejčastější otázkou je, zda inzerovat. Každý projekt je jiný, a proto se pojďme podívat blíže na faktory, které mohou rozhodování ovlivnit.
Cena za tisíc zobrazení klesla
CPM – metrika, která nám říká, kolik stojí získání 1000 zobrazení reklamy. Cena jde dolů. Důvodů, proč se tomu tak děje, je několik. Jeden z hlavních je samozřejmě ten, že mnoho inzerentů právě teď neví, jestli inzerovat, a tak se stahuje. Velké podniky řeší, jak se k situaci postavit a jak by mohly jejich reakce ovlivnit celkový dopad na brand, takže někteří z nich reklamy raději pozastavují.
Co to v praxi znamená? Inzerenti se hojně stahují a jelikož Facebooková aukce funguje na základě poptávky a nabídky, tak s nižší poptávkou zákonitě přichází i nižší cena.
Dosah kampaní se zvyšuje
Lidé tráví mnoho času doma a jsou na Facebooku a Instagramu více než byli před krizí. Dosahy reklam se tak zvyšují. Nynější situace lze využít a oslovit na sociálních sítích uživatele, kteří zde dříve netrávili tolik času.
Podle webu The New York Times se návštěvnost Facebooku po začátku pandemie zvýšila o neuvěřitelných 27 %. Výrazný nárůst návštěvnosti zaznamenala také streamovací služba Netflix a YouTube.
Finanční nejistota vzrostla
Je přirozené, že v době krize lidé musí přemýšlet více o rezervách, a tak si každou objednávku rozmýšlí daleko více než předtím.
To vede k výrazně vyššímu nároku na marketing produktů a služeb. Dokážete reagovat na současnou situaci a dodat klientům potřebný servis? Můžete např. zmínit, že produkty dokážete doručit v brzké době nebo že při jejich balení ještě více dbáte na hygienu.
Konverzní poměr
Podle typu sortimentu může konverzní poměr výrazně klesnout, ale i stoupnout. Pokud prodáváte roušky nebo potraviny online, reklama vám může přinést velice příjemné výsledky s ohledem na PNO.
V případě, že nabízíte jiný sortiment nebo služby, stojí za to se zamyslet, zda existuje nějaké řešení, jak nabídku propojit s nově vzniklou situací. Kreativita v tomto případě vítězí.
Online shopping
Jedno je zřejmé. Nákupní chování se změní. Uživatelé si ve větší míře zvykají shánět zboží online. Firmy se snaží zákazníkům přiblížit a minimalizovat jejich obavy z online nakupování. Ve většině případů je tedy dnes už samozřejmostí, že pokud si objednáte zboží, která vám nakonec nebude vyhovovat, v balíčku vám rovnou přijde návod, jak postupovat v případě rychlé a efektivní reklamace.
Podle webu marketingintelligence.io se díky krizi nákupní křivka v e-commerce zvýší až o +30%, oproti původně odhadovanému růstu před krizí.