Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČT24 slaví 15 let. Stala se nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě

Byla v pořadí třetím ze sedmi stávajících kanálů České televize. Před patnácti lety, v pondělí 2. května v jednu hodinu po poledni poprvé přivítal Bohumil Klepetko diváky stanice ČT24. Program nejprve odstartoval v osmnáctihodinovém režimu, od září 2005 ale vysílá nepřetržitě, 24 hodin denně. Od roku 2013 je pravidelně nejsledovanější ryze zpravodajskou veřejnoprávní stanicí v Evropě. Týdně si ji pustí více než 3 miliony lidí.

„Zejména v době, kdy se u nás či ve světě děje něco skutečně závažného, je ČT24 pro diváky základním zdrojem informací a role zpravodajství České televize nepostradatelná. Máme nejhustší síť vlastních zahraničních zpravodajů a velmi silnou síť regionálních zpravodajů. Díky sedmi studiím máme zázemí pro pokrytí všech regionů Česka. Nejen čísla sledovanosti, ale zejména spokojenost diváků s vysíláním dokládá, že veřejnoprávní zpravodajství plní svoji celospolečenskou roli dobře. Dle mezinárodního průzkumu Reuters Institute jsme nejdůvěryhodnějším tuzemským televizním vysílatelem. A právě důvěryhodnost, objektivita, rychlost a flexibilita jsou jedny z našich největších předností,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Za patnáct let nabídla ČT24 divákům více než 129 tisíc hodin vysílání, z  toho 69 % premiérového. Mezi nejsledovanější pořady patří tradičně speciály vysílané při mimořádných domácích i zahraničních událostech. V neděli 15. března letošního roku oslovila ČT24 téměř 4,2 milionu dospělých diváků, což je rekord v historii programu.

Reklama
ČEZ

Při jeho přípravách se vedení ČT24 částečně inspirovalo v zahraničí, především ve Velké Británii, Švédsku a Polsku. „Když jsme začínali, nebylo ani studio, ani lidi, ani struktura, vše jsme museli vytvořit. Vybrali jsme několik veřejnoprávních kanálů po Evropě, ze kterých jsme čerpali inspiraci, a od ledna 2004 jsme začali vše stavět a prakticky zkoušet,“ vzpomíná na začátky vysílání ředitel Zpravodajství a sportu Zdeněk Šámal a dodává: „Teď, po patnácti letech je ČT24 svébytnou zpravodajskou stanicí, která je informační jedničkou na českém trhu a nejsledovanější zpravodajskou stanicí v Evropě. Je aktuální, spolehlivá a důvěryhodná a těší a zavazuje nás, že diváci umí tyto kvality ocenit.“

Vůbec nejsledovanějším měsícem od počátku vysílání byl letošní březen. S  podílem na publiku přesahujícím 9,5 % se ČT24 stala čtvrtou nejvyhledávanější stanicí v zemi. Její pořady oslovily bezmála 6,6 milionu diváků, tedy 77,5 % všech dospělých obyvatel Česka.

Z výzkumu společnosti Kantar CZ vyplynulo, že pro více než třetinu respondentů je ČT v době aktuální epidemie hlavním zdrojem informací, z ostatních televizí primárně čerpalo informace 7 % populace. Devět z deseti diváků vnímá zpravodajství ČT o aktuální krizi jako důležité, důvěryhodné, objektivní a poskytující jasné a srozumitelné informace.

Patnáctileté výročí slaví se Čtyřiadvacítkou i její web ČT24.cz, který byl spuštěn ve stejný okamžik jako televizní kanál. V loňském roce jej v průměru každý měsíc navštívilo téměř 1,25 milionu unikátních uživatelů. V březnu letošního roku to bylo dokonce trojnásobné množství.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)