Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Českému trhu chybí miliony cizinců. Kdo je nahradí?

Cestovní ruch přestal fungovat ze dne na den. Jak bez turistů přežívají hoteliéři, majitelé obchodů a další, kteří jsou na jejich útratách závislí? Pomůže jim vymanit se z hlubokých ztrát orientace na českého zákazníka?

Loni k nám přijelo téměř jedenáct milionů zahraničních turistů, o 272 tisíc více než v roce 2018. Největší část z nich – přes dva miliony – tvořili Němci. Druhými nejčastějšími hosty u nás byli Slováci (750 tis.) a třetími Poláci. Počet čínských turistů meziročně sice klesl, ale i přesto si udržel loni vysokou laťku (612 tis.). Tahle čísla se letos rozhodně nepodaří zopakovat. Jak moc je situace vážná už ví například Letiště Václava Havla Praha. Loni odbavilo téměř 18 milionů cestujících, z čehož zahraniční turisté tvořili 70 procent. Letošní výsledky budou na zcela jiné úrovni. 

„Podle statistik prošlo v březnu letištěm celkem 434 719 cestujících, což představuje meziroční pokles o 64,7 procenta. Počet pohybů letadel se oproti loňskému březnu snížil celkem o 47,3 procenta. Za duben očekáváme další pokles jak v počtu odbavených cestujících, tak realizovaných leteckých pohybů,“ říká mluvčí letiště Roman Pacvoň a dodává, že museli přistoupit k  omezení marketingových nákladů a dojde i na propouštění.

Reklama
Know

Na původních 18 milionů odbavených se podle dostupných prognóz pražské letiště vrátí nejdříve za tři roky. Pro příští rok počítá s deseti miliony cestujících. Situace se vážně dotýká také čtyř a pětihvězdičkových hotelů, které byly orientované na zahraniční klienty a domácí hosté tvořili jen malou část rezervací. Za duben dosahovaly storna pobytů vyšších desítek procent. Ve zbytku roku tak hotelům nezbude nic jiného, než se snažit pomocí různých balíčků a akcí nalákat klienty z domoviny.

„Praze by mohlo pomoci, kdyby se podařilo nastartovat kulturní život a zajímavé akce, které zlákají mimopražské návštěvníky například na celý víkend,“ uvádí Ivana Vejvodová, mluvčí agentury CzechTourism, která připravuje kampaň #světovéČesko.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 4. května 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
SedímvKlidu