Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Česká tleská: nový projekt ČT bude ve vysílání podporovat kulturní akce

Po UčíTelce, vzdělávacím portálu ČT edu, webu Nenudím se doma či stanici ČT3 pro seniory spouští Česká televize další nový projekt. Tentokrát na podporu tuzemské kultury. „Česká tleská“ pomůže pořadatelům kulturních akcí.

„V průběhu pandemie jsme pomohli vždy těm, kteří to nejpalčivěji potřebovali. Seniorům, kteří se cítili osamoceni, rodičům se vzděláváním jejich dětí, handicapovaným prostřednictvím překladů do znakové řeči nebo skrytých titulků, neziskovým i charitativním organizacím. A nyní, když se může pomalu vracet do života i kultura, chceme pomoci i jí. Tleskáme všem, kdo se o to zasazují, a spouštíme projekt na podporu pořadatelů kulturních akcí. Umožníme jim, aby prostřednictvím obrazovky ČT pozvali diváky na akce, které chystají,“ vysvětluje generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Od pondělí tak mohou všichni, kdo chystají výstavu, koncert, představení, nebo jakýkoli jiný program, jenž oživí kulturní život v České republice, posílat žádosti o podporu ve vysílání České televize. Organizátoři vybraných akcí budou vyzváni, aby přes aplikaci iReportér natočili videopozvánku, ze které následně Česká televize vyrobí spot, který odvysílá na obrazovce. 

Reklama
ČEZ

„Zajímají nás všechny dobré kulturní akce z oblasti hudby, literatury, výstavnictví, divadla, filmu, sochařství, výtvarného umění a dalších oblastí společenského života lokálního, regionálního či celostátního. Ty, které se konají od poloviny června a v dalších letních měsících v České republice,“ vysvětluje výkonný ředitel ČT art Tomáš Motl, vedoucí projektu a jeden z šesti členů poroty, která bude události, jež získají podporu, vybírat.

Kromě něj se o výběr zasadí také třeba režisér Aleš Kisil či moderátor ArtZóny Saša Michailidis. „Hlavním kritériem nebude velikost akcí. Ale, vedle nezbytné kvality, především to, jaký význam mohou mít pro své fanoušky, diváky a posluchače, a jak oživí a obohatí kulturní nabídku v místech konání, tedy kdekoliv, i v těch nejmenších místech Česka. Porota, složená z lidí zběhlých v kultuře, dokáže toto velmi dobře posoudit, a tak věřím, že náš potlesk všem, kteří vrací kultuře život, bude hlasitý a oprávněný“ doplňuje Tomáš Motl.

Přihlásit akce lze na stránce www.ceskatleska.cz vyplněním krátkého formuláře. První pozvánky by se na obrazovce České televize mohly objevit již ve druhém červnovém týdnu.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)