Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vždy jsme byli bráni za e-shopovou velmoc, říká zakladatelka Zásilkovny

Současná situace na trhu výrazně napomáhá dalšímu rozvoji e-commerce, celý maloobchod se posouvá vstříc větší digitalizaci, tvrdí zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková a výkonná ředitelka holdingu Packeta. Loni skupina přepravila 19 milionů zásilek, meziročně šlo o 84procentní nárůst. Obrat skupiny dosáhl 1,3 miliardy korun. Do rozvoje technologií chce letos investovat vyšší desítky milionů korun, nebrání se ani případným akvizicím fintech start-upů.

Obchod se rychle přesouvá do onlinu, vzniká rekordně e-shopů. Jaké dopady to bude mít na maloobchod?

Současná situace nahrává větší míře digitalizace maloobchodu a v posledních dvou týdnech jsme zaznamenali větší zájem o registraci do systému Zásilkovny ze strany původně kamenných obchodníků. Jde o registrace nově vzniklých internetových obchodů, které využívají volně dostupných open source e-shopových systémů, například Prestashop, Magento, Opencard nebo Virtuemart. Obchodníci také často sahají po krabicových komerčních řešeních typu Shoptet, Fastcentrik nebo Eshop-rychle. Očekávám větší zájem o specialisty z řad online marketingu, jelikož kamenným obchodníkům jsou pojmy jako PPC nebo SEO vzdálené a budou hledat cesty, jak do nově vzniklého e-shopu přivést zákazníky. Česká republika byla vždy označována za e-shopovou velmoc, s našimi téměř 42 tisíci e-shopy jich máme nejvíce na počet obyvatel v Evropě. Budou vznikat další projekty pro podporu digitalizace maloobchodu. Zásilkovna připravuje podpůrný digitální program pro svá výdejní místa, kterých je celkově v Evropě přes čtyři tisíce.

Reklama
ČEZ

Jak současná opatření dopadla na výdejní místa? Skončí platby na dobírku?

Na co se chce do budoucna Zásilkovna soustředit?

V jakých segmentech vidí Simona Kijonková příležitosti?

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 20. dubna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)