Svijany chtějí zazářit s novinkou Shine

Letní „single hop“ pivo s názvem Shine přináší Svijany v plechovkách a sudech. Do Česka se dostává po loňských testech na Slovensku.

Novinka Shine je uvařená z nové odrůdy chmele Saaz Shine. Patří k těm s lepší toleranci vůči suchu a vyšší teplotám, jaké přináší klimatické změny. Odrůda je z produkce Chmelařského institutu v Žatci.

„Středně aromatický Saaz Shine vznikl křížením chmele Sládek a Žateckého poloraného červeňáku a prošel registrací v roce 2019. Doporučuje se pro druhé a třetí chmelení ležáků, ale my jsme jeho jemné chmelové aroma s mírně ovocným pozadím využili v receptuře nového single hop letního, nízkoalkoholického piva pro všechna tři chmelení,“ upřesňuje svijanský sládek Petr Menšík.

Podle pivovaru by novinka měla oslovit hlavně mladou generaci, která upřednostňuje méně hořké a méně alkoholické nápoje, sportovce, cyklisty a zastánce aktivního životního stylu. Pomůže tomu lejce citrusový podtón chmele a obsah alkoholu jen 2,9 procenta.

„Shine se vaří stejným výrobním postupem jako ostatní svijanská piva, ale vybraným chmelem z našeho dosavadního výrobního programu klasických českých piv plzeňského typu dost vybočuje. Své příznivce si však jistě najde,“ doplňuje sládek.

Novinka je od konce května na čepu vybraných restaurací. V plechovkách je v prodeji v běžné maloobchodní síti, pivovarské prodejně ve Svijanech i na e-shopu pivovaru.

Start novinky podpoří kampaň, která poběží od poloviny června do září 2025. „Zaměřujeme se přitom na digitální kanály, event marketing i tradiční retailové prostředí,“ říká Michal Matys, marketingový manažer Pivovaru Svijany.

Značka na kampani spolupracuje se dvěma agenturami. Socialmind zajišťuje strategii na sociálních sítích (Facebook, Instagram, TikTok), včetně práce s influencery. Miranda Media má na starosti výkonnostní kampaně – bannery, videoreklamy a další formáty zaměřené na podporu prodeje. Mimo jiné s konverzemi na eshop pivovaru.

Součástí online kampaně budou také brandingové formáty na zpravodajských portálech jako jsou iDnes.cz, Seznam.cz, Aktuálně.cz, Centrum.cz a Drbna.

„Důležitou roli hrají i eventové aktivace, kde se pivo Shine představí formou ochutnávek a hostesingových aktivit na významných regionálních akcích. Mezi klíčové patří například Zámecké slavnosti a Svatováclavské slavnosti, Rally Bohemia, Den svijanského piva v Liberci nebo Vizovické trnkobraní,“ doplňuje Matys.

Pomůže také podpora v místě prodeje s pomocí POS materiálů, samplingu i LCD ploch. „Věříme, že kombinace svěžího produktu, cíleného digitálního zásahu a přímého kontaktu se spotřebiteli podpoří vnímání Shine jako moderní volby pro léto – zvláště u mladších konzumentů hledajících lehčí, chuťově zajímavé pivo,“ uzavírá Matys.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba
MAM Souboj spotů duben
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba
MAM Souboj spotů duben