Slavoj Žižek vydal knihu Pandemic. Vzdal se honoráře za prodeje

Zatímco si většina z nás na pandemii covid-19 stále zvyká a snaží se adaptovat na novou realitu světa, slovinský filozof Slavoj Žižek už servíruje knihu Pandemic!: Covid-19 Shakes The World, napsanou se stejnou rychlostí, jakou se virus šíří po světě.

Žižek je proslavený svým manickým projevem a nervózním poskakováním před kamerou s překotným vodopádem slov. Ten často dává smysl, jindy je spíše snůškou bláznivých teorií, které mají za cíl provokovat a pobavit, velice dobře se jim přitom daří poutat pozornost médií.

Kniha je publikována v dechberoucím čase a bude distribuována v angličtině po celém světě. Zajímavá je skutečnost, že Žižek pravidelně publikoval materiály vztahující se k pandemii na webu televize RT (dříve Russia Today).

Na Covidu se nemá vydělávat

„Musím se k něčemu přiznat, izolace mi celkem vyhovuje a vyhovuje mi mít tolik času na psaní a čtení. I když jsem na cestách, dávám přednost tomu zůstat v pěkném pokoji v hotelu. Nemám problém s tím ignorovat slavné atrakce daného města. Víc pro mě znamená napsat dobrou esej o slavném obraze, než ten obraz vidět v přecpaném muzeu,“ píše na úvod Žižek, který se vzdal honoráře za prodeje knihy ve prospěch organizace Lékaři bez hranic.

Britský Guardian v recenzi knihy uvádí: „Žižek silně poukazuje na to, že morálním úkolem během této pandemie je zmírnit utrpení, nikoliv na pandemii vydělat.“ Kniha Pandemic!: Covid-19 Shakes The World vychází v nakladatelství Or, má 146 stran a je ke stažení také jako e-book.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)