Společnost Facebook v rámci podpory podnikání během koronavirové krize spouští nový nástroj pro malé a střední firmy v České republice. Podniky, které působí na Instagramu, budou moci nyní ve svých Instagram Stories (česky Příběhy) využít takzvanou „food order sticker“ – samolepku s proklikem, jejíž pomocí si mohou zákazníci objednat dovážku jídla.
Koronavirová krize způsobila spoustu problémů nejen jedincům, ale také firmám a podnikům – a to především těm menším. Každý prodaný produkt či poskytnutá služba se dnes počítá a může být dokonce klíčová pro přežití podniku. I proto společnost Facebook přichází s novým nástrojem, který by mohl některým z nich pomoci.
Malé podniky jsou důležitou součástí komunity na Facebooku, řada z nich přitom kvůli krizi způsobené COVID-19 stojí před velkou výzvou. Nový nástroj by jim mohl situaci alespoň částečně usnadnit, zjednodušuje totiž online objednávání jídla – podniky mohou sdílet speciální „samolepku“ na svých profilech a ve svém Příběhu (Story) na Instagramu.
Jak nástroj funguje? Firmy často využívají Instagram ke komunikaci se zákazníky a informují je například i o tom, jak svůj oblíbený podnik podpořit. Z podobného principu vychází i nová „samolepka“ – zákazník si jejím prostřednictvím může objednat jídlo a podpořit tak svou oblíbenou restauraci, kavárnu, či jiné zařízení. Příběh (Instagram Story) se „samolepkou“ může navíc rovnou přesdílet a ještě více tak rozšířit povědomí o vybraném podniku. Podnikům je k dispozici také obdobné tlačítko s výzvou k akci, které mohou umístit na svůj profil.
Existuje mnoho příkladů, jak malé podniky ze sektoru stravování pomáhají propojovat lidi – od domácích lekcí vaření přes Instagram Live stream až po sdílení zajímavých a srdečných příběhů. Nový nástroj, jenž společnost Facebook v rámci České republiky k dnešnímu dni spouští, tak jen přispěje do série aktivit, kterou mohou zákazníci a uživatelé Instagramu své oblíbené podniky podpořit.
Tato snaha Facebooku podpořit malé a střední podniky není první. Dříve v tomto roce společnost oznámila například vytvoření grantového programu o objemu 100 milionů dolarů, kterým chce pomoci 30 000 malých podniků z celého světa.