Reklama
Megaboard

Krize svědčí pornostránkám, přibyly hlavně ženské divačky

Preventivní opatření proti šíření koronaviru zvedají žebříčky konzumace filmů, hudby či her. K nadprůměrnému využívání telefonu se například přiznalo 70 % respondentů průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Vyšší návštěvnost hlásí stránky s lechtivým obsahem. Silnější nápor pociťují i herní platformy, prodeje herních počítačů a notebooků zaznamenaly podle společnosti eD system oproti loňsku 28% nárůst.

„Velký nárůst sledovanosti zažívají zejména filmy pro dospělé. Web Pornhub začal v některých zemích poskytovat prémiový obsah zdarma. Nejprve k tomuto kroku přistoupil v zasažené Itálii, kde takto návštěvnost služby stoupla přes noc o polovinu,“ říká Adéla Denková z Evropy v datech.

Česko se řadí k zemím, kde během epidemie začalo Pornhub nově sledovat více žen než mužů. Zatímco mužských diváků u nás přibylo pouze 15 %, přírůstek ženských divaček byl téměř dvojnásobný. Slováci zase na Pornhubu zabodovali ve vyhledávání klíčových slov coronavirus, corona virus, corona či covid. Mezi 20. únorem a 16. březnem to byli právě naši východní sousedé, kdo tato témata vyhledával nejčastěji.

Nejvíce roste zájem o zpravodajství

Během koronavirové pandemie sleduje až 36 % lidí výrazně častěji zpravodajství. Zájem o něj roste nejrychleji ze všech sledovaných aktivit napříč státy i věkovými skupinami s výjimkou „generace Z“. Tedy lidí pod 25 let, kteří raději sledují seriály a filmy a tráví čas s rodinou, jak vyplývá z čerstvého průzkumu společnosti GlobalWebIndex. Po tištěných médiích nyní častěji sáhne jen 5 % světové populace. Zátěž naopak zažívají elektronická zařízení. „Chytré telefony nyní více využívá 70 % respondentů průzkumu. Vedou mezi nimi Španělé a Italové. Za telefony následují laptopy, ke kterým častěji usedá 40 % lidí, a stolní počítače s nárůstem 32 % oproti běžnému stavu,“ popisuje Denková.

Více času na počítačové hry

Jedním z důvodů je i osmnáctiprocentní přírůstek lidí, kteří během výjimečného stavu častěji hrají počítačové hry. Největší herní platforma Steam v březnu zaznamenala o téměř 24 % více uživatelů oproti únoru a až 37% nárůst ve srovnání s loňským březnem. To se projevuje i na prodejích hardwaru. „V prodeji herních počítačů a notebooků jsme za letošní březen zaznamenali 28% nárůst oproti minulému roku,“ říká Šimon Churý, ředitel marketingu společnosti eD system, která distribuuje elektroniku.

„Částečně je to skutečně způsobeno tím, že lidé mají na hraní více času. Svou roli ovšem sehrály také zprávy o možné nedostupnosti a zdražení komponent, což některé zákazníky motivovalo k rychlejšímu nákupu za staré ceny,“ vysvětluje. Někteří lidé podle něj také mohli sáhnout po dražším počítači nebo notebooku proto, že výpadek výrobních kapacit v Číně na začátku roku způsobil nedostatek skladových zásob u standardních produktů. „Vyšší cenové kategorie už pak mohou být díky své konfiguraci považovány za herní stroje,“ má jasno Churý.

Písnička na konec

Nemoc COVID-19 se promítá také do statistik hudebního průmyslu. Streamovací služba Spotify sleduje i žebříček virálnosti, tedy statistiku úspěšnosti písní na sociálních sítích. V top desítce virálních hitů českých uživatelů Spotify se na konci března držely tři písně, které v názvu obsahují slovo „Corona“. Ve světovém srovnání tohoto umístění dosáhl pouze americký rapper LIL NYX se svou novinkou Corona Virus. Ten ve virálnosti dosáhl na konci března na celosvětovou jedničku, zatímco u nás se musel spokojit se čtvrtou pozicí.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále