Reklama
Megaboard

Jak mají oslovovat agentury? Klienti upřednostňují e-mail, vadí jim telefon

Při výběru agentury dává celých 58 % respondentů na dobré zkušenosti​ své, nebo svých známých, kdežto pouze 13 % klientů pracuje s agenturou, o které se dozvěděli na základě vlastní rešerše. Průzkum vztahu klientů s agenturami, kterého se účastnili marketingoví ředitelé, manažeři a brand manažeři, provedla komunikační agentura Grizzlink.

Agentury klienty nejčastěji oslovují personalizovaným e-mailem, což upřednostňuje 53 % dotazovaných. O svůj význam však stále nepřišel ani osobní kontakt například na konferencích nebo veletrzích, vyplývá z průzkumu. Výhodu v něm vidí 18 % brand manažerů. Velký kontrast Grizzlink našel u otázky telefonického kontaktu. 16 % zástupců marketingu označil tento komunikační prostředek za nejčastější způsob, jak je agentury oslovují. Oceňuje jej ovšem jen mizivé procento respondentů.

Když dojde na finální rozhodnutí, boduje kreativita spolu s prokazatelným know-how a zkušenostmi v odvětví, v němž se klient angažuje. Naopak je dokáže v 56 % zcela odradit nepřipravenost před první schůzkou. Dobrou zprávou pro agentury je, že 75 % dotázaných brand manažerů považuje marketingové agentury za důležité pro dosahování byznysových cílů.

„Nedůvěra k digitálním agenturám může být způsobena neznalostí základů marketingu i špatnými zkušenostmi s agenturami.“

Jiří Jakl, Grizzlink

„Pozorujeme také skepsi vůči přínosu digitálních agentur, které za byznysově orientované označilo pouze 18 % dotázaných. Marketingová komunikace, zejména ta digitální, je jen jednou z mnoha složek marketingu. Ukazuje se, že nedostatečný marketingový základ, zvláště digitálních specialistů, může vést k nenaplnění očekávání klientů,“ komentuje výsledky Martin Dráb, stratég agentury Grizzlink a jeden z jejích partnerů.

Jiří Jakl, druhý z partnerů odpovědný za byznys a client service Grizzlinku, vysvětluje: ‚‚Nedůvěra k digitálním agenturám může být způsobena neznalostí základů marketingu i špatnými zkušenostmi s agenturami nebo spoluprací s nekvalifikovaným zástupcem agentury. Dotazovaní patří mezi velice seniorní marketéry, které nikdo neohromí bezhlavými trendy přístupy jako ​social media first a podobně. Naopak. Tito lidé vyžadují spíše profesionalitu reprezentovanou vhledem do trhu, znalostí stěžejních dat a případná prokazatelná zkušenost agentury v daném segmentu.“

Pětina brand manažerů podceňuje význam výzkumů

Ačkoliv stojí marketing z velké části na číslech, průzkum mezi brand manažery odhalil, že téměř 18 % z nich nemá vypracovaný kvantitativní výzkum o síle značky a dokonce celých 27 % nestaví ani na kvalitativním výzkumu. Přes 40 % dotázaných má pak výzkumy staré méně než 6 měsíců.

Mnohem více se však zajímají o postavení své konkurence – data o ní shromažďuje 58 % klientů. „Také jsme zjistili, že klienti vrací agentuře představené koncepty kampaní kvůli nedostatečnému vhledu do cílové skupiny či nevydařené kreativní stránce. Své často sehrává rovněž rozpočet, přesto svou spokojenost s naceňováním projektů projevilo 69 % respondentů,‘‘ dodává Jakl.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále