Společnost Google začne v případě všech svých platforem nově u zadavatelů reklam ověřovat totožnost. Krok odůvodňuje tím, že chce uživatelům poskytnout více informací o tom, kdo inzeruje.
Od roku 2018 internetový gigant zjišťoval a zveřejňoval data o politických inzerentech pro transparentnost virtuálního prostředí před volbami ve 30 zemích. Nyní se proces rozšíří na všechny zadavatele reklam.
„S ověřováním začneme nejprve v USA a postupovat budeme do celého světa,“ uvedl tento týden na blogu Googlu John Canfield, ředitel produktového managementu firmy.
Při zadávání reklamy budou muset inzerenti předložit občanské průkazy, obchodní doklady či jiné dokumenty, na základě kterých půjde identifikovat, kdo jsou a v jaké zemi působí. Reklamní agentury budou postupovat jménem svých klientů.
Google poskytne zpětnou vazbu nebo ověření schválí do tří až pěti pracovních dnů.
Uživatelé se k informaci o inzerentovi dostanou začátkem léta kliknutím na přislušné tlačítkou pod kolonkou „proč tato reklama“.
„Pomůže to zlepšit prostředí digitální reklamy a rozpoznávat pochybné zdroje,“ věří Canfield.