Z portálu chceme vytvořit středobod pro všechny automobilové nadšence, odhaluje Pavel Turek z Automobilist.
Dlouhá léta se pohyboval v prestižním kolotoči F1, pět let byl komerčním ředitelem letecké série Red Bull Air Race. Zkušeností a kontaktů ze světa sportovního marketingu Pavel Turek aktuálně využívá pro další rozvoj projektu Automobilist, v němž je jedním z investorů třetí nejbohatší Čech Karel Komárek. Automobilist přináší fanouškům motorsportu ikonické události historie a s využitím nejmodernějších technologií je přetváří v umělecké plakáty a fine art tisky.
Co bylo prvotním impulsem pro vznik projektu Automobilist?
Celá myšlenka pochází z hlavy Jana Rambouska, zpočátku ji rozvíjel ještě pod jinou značkou. V roce 2014 společně s kamarádem Petrem Milerskim vytvořil sadu dvanácti velkých tisků věnujících se oživení zajímavých momentů ze seriálu automobilových závodů Silver Arrows ze třicátých let minulého století. Věnovali se tomu hodně nadšenecky, já se přidal v roce 2016, protože mě projekt zaujal, šlo o můj oblíbený motorismus a cítil jsem potenciál. Domluvili jsme se, že tomu dáme oficiálnější tvar a větší řád a budeme koncept dál rozvíjet i s přispěním investorů.
Můžete v krátkosti popsat vznik nějakého ikonického díla? Jaká tomu předcházejí jednání a kolik času zabere celý proces až po postprodukci?
V prvopočátcích kolegové hledali především ony ikonické momenty motoristické historie. Dnes postupujeme tak, abychom si byli jisti, že dílo bude mít vysokou hodnotu, hledáme silné partnery a například různá výročí — snažíme se propojit síly jejich marketingových a prodejních kanálů. Partnery mohou být automobilky, týmy F1 a další. Vznik jednoho velkého tisku zabere většinou tři až šest měsíců a podílí se na něm tým šesti kreativních specialistů. Typicky na tom strávíme asi dva tisíce člověkohodin.
Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media , který vychází v pondělí 6. dubna 2020. Přeplatit si ho můžete zde.