Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tuzemské e-commerci může pomoci koronavir. Očekává se růst až o 18 %

Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 procent. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 procent. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby.

Tuzemská e-commerce scéna roste rekordním tempem už několik let. „Loňské nákupy Čechů v e-shopech opět překonaly předchozí rekord a dosáhly celkové hodnoty 161 miliard korun. Meziročně se tak jedná o patnáctiprocentní nárůst oproti 140 miliardám za rok 2018, kterému napomohla jak rostoucí obliba online nákupů, tak i zvyšující se počet internetových obchodů. Oproti předloňsku se množství e-shopů za rok 2019 zvýšilo o 3,5 procenta,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, specialisty na pronájem e-shopových řešení.

I letošní rok by měl být pro segment rekordní. Podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) z maloobchodu vzrostly v lednu tržby internetových obchodů a zásilkových služeb v meziročním srovnání o 16,9 procenta. „Tradičně nejvyšší tempo růstu vykázaly internetové obchody, dvouciferným tempem rostly i tržby prodejen s výrobky pro domácnost,“ komentovala Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.

Reklama
ČEZ

Výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) Tomáš Hájek odhaduje letošní růst e-commerce na 15 až 18 procent. „Otázkou je, co s trhem udělá aktuální situace kolem pandemie koronaviru. Pravdou je, že pro řadu e-shopů je tato krize velkou výzvou,“ řekl.

S podobným otazníkem vidí situaci i Miroslav Uďan ze Shoptetu. Útrata zákazníků se podle něj bude v letošním roce tradičně nejvíce dělit mezi obchody s elektronikou, kosmetikou a módou, ale zcela jistě vzroste také podíl online nakupování potravin. „Vzhledem k aktuální situaci je ale obtížné přesněji predikovat, jak se zrovna tato kategorie bude v následujících měsících vyvíjet,“ dodal.

Online prodejci potravin přitom v souvislosti s pandemií hlásí v posledních týdnech rekordní tržby. Větší obrat ovšem registrují i další. „V posledních dnech pozorujeme výrazný nárůst objednávek z našich e-shopů i tištěných katalogů oproti běžnému období. Situace je přitom stejná jak na tuzemském trhu, tak v dalších zemích, kde působíme, tedy na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku,“ potvrdil Petr Wagner, ředitel společnosti PackWay. Ta v Česku i zahraničí provozuje celkem pětici e-shopů a zaměřuje se rovněž na katalogový prodej.

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)