„Pamatuji, že když jsem ještě za studií uvažoval o byznysu s dovážkou potravin, tak nám na VŠE na hodinách podnikání říkali, že online a potraviny nejdou dohromady, to nedělejte, to je hloupost,” vzpomíná s úsměvem Martin Wallner. Společně s Tomášem Huberem vytvořili z původního nápadu rostoucí byznys s online prodejem müsli. Jejich Mixit loni dosáhl na čtvrt miliardy v tržbách, vstoupil na trhu v Maďarsku a rozhlíží se po Rumunsku.
Začátky přitom bylo skromné. Rozjezdu firmy, založené v roce 2010, pomohla i účast obou spoluzakladatelů v pořadu Den D, české obdobě americké předlohy Shark Tank. Od té doby byl Mixit v povědomí lidí a díky Facebooku se dařilo značku dále rozvíjet. „Nejdůležitější kanál je Facebook, který zpočátku obstaral veškerou brandovou komunikaci. Tehdy ještě fungoval téměř stoprocentní zásah, když jste měl tisíc fanoušků, tak každý post vidělo tisíc fanoušků. Teď jich máme 170 tisíc a jsme rádi, když příspěvek vidí deset procent z nich. Investice se proto pohybují ve statisících,“ popisuje Wallner.
Martin Wallner
Mixit se v roce 2014 vydal na první trh mimo Českou republiku a Slovensko. Na polském trhu však zpočátku tak dynamický růst nepřicházel. „Mezi lidmi jsme, na rozdíl od Čech, nebyli známí a kampaně na Facebooku neměli takový efekt, na který jsme byli zvyklí z ČR a Slovenska, kde byl konverzní poměr naprosto jiný. Poláci jsou také velmi citliví na cenu a z hlediska preference výrobků jsou poměrně velcí patrioti,“ říká Wallner. Nakonec firma prorazila a v posledních letech roste o stovky procent ročně. K rozvoji pomáhají sociální sítě, důležité je i využití influencerů, s kterými Mixit dlouhodobě spolupracuje na všech trzích. Od Vánoc navíc připravuje s Českou televizí sponzorské spoty.
Velký rozhovor s Martinem Wallnerem si můžete přečíst v tištěném magazínu Marketing & Media, který vyšel v pondělí 9. 3. Přeplatit si ho můžete zde.