Z hlediska získávání informací o skladbě účastníků eventů mají výhodu B2B akce. Pořadatel ví, koho na ně zve, a tak se hostům můhou na základně známých dat věnovat například holografické hostesky.
Sbírání dat je v dnešním marketingu opěvováno na každém kroku. Nejinak tomu je v oblasti eventů. Jak na jejich základě připravit účastníkům například personalizované uvítání?
Aleš Klemperer, kreativní ředitel agentury MVP events, si myslí, že sběr dat je procesem, který je stále závislý na práci lidí a na získání povolení jednotlivců s jejich daty nakládat.
„Vytváříme takové prostředí a takový obsah, kdy nám účastník o sobě sám poskytne základní informace.“
„Odbavovacím systémem získáváme o lidech základní informace a zbylé potřebné pak čerpáme z dostupných zdrojů, jak manuálně, tak prostřednictvím aplikací skenujících například sociální sítě,“ popisuje Klemperer.
Navázat „vztah“
Data v agentuře MVP events získávají na základě dlouhodobé komunikace. „Vytváříme takové prostředí a takový obsah, kdy nám účastník o sobě sám poskytne základní informace. To znamená, že jej vybízíme k účasti na eventu a na základě různých benefitů a atraktivního obsahu pro komunikaci od něj získáváme základní data a souhlas s jejich využitím,“ přibližuje Aleš Klemperer. Důležité je podle něj navázat „vztah“ už před eventem.
Při sbírání dat o skladbě účastníků představují výhodu B2B akce. Pořadatel totiž ví, koho na ně zve. MVP events začala využívat dokonce holografické hostesky. Každý host, který potvrdí účast, je zaznamenán, a jeho základní data uložena do systému. Na místě u vstupu se účastník holografické hostesce prokáže buď svým vstupním QR kódem anebo mají pořadatelé k dispozici jeho fotografii z internetu, díky které je rozpoznán a personalizovaně uvítán. „Vítáme jménem, upozorňujeme, kde přesně je v rámci eventu host ubytovaný, poskytujeme informace, které jsou určeny přímo pro něj,“ vysvětluje Klemperer.
Jak na to jdou v AXE
Jakmile se účastník u vstupu zaregistruje, spustí se mu aplikace na telefonu (pokud má zájem), v níž se mu zobrazí, kdo se nachází v jeho okolí. Aplikace upozorní, že dotyčný přišel a jak je v současné chvíli fyzicky vzdálený od místa, kde se vyskytuje pořadatel. „Rozhodně na úplném startu je nutné získat alespoň základní informace přímo od účastníka tak, abychom naplnili GDPR,“ říká Klemperer.
Výhodu B2B eventů s ohledem na získávání zpětné vazby účastníků potvrzuje i Renata Zikmundová, marketingová manažerka skupi‑ ny AXA pro Česko a Slovensko. Eventy, které tato pojišťovna pořádá, jsou určené pro za‑ městnance, interní pojišťovací poradce nebo makléře, kteří s ní spolupracují. „Vycházíme tak z interních databází, a proto již od začátku víme, jaká je skladba účastníků jednotlivých akcí. Pracujeme se standardním sběrem dat pomocí zpětné vazby – online anonymními dotazníky – na dobrovolné bázi respondentů. Ochranu soukromí plně respektujeme,“ říká Renata Zikmundová.