Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Která témata na internetu táhnou? V únoru nejvíce rostla návštěvnost kategorií zdraví a ekonomika

Během února se ukázalo, že obávaný koronavirus se rozšiřuje nejen v Asii, ale již také v Evropě a aktuálně i v České republice. V minulém měsíci proto pokračoval zájem o zdravotnické weby, z nichž se uživatelé mohli dozvědět, jak se bránit před nemocí či jaké jsou její příznaky. Kategorie zdraví rostla na všech platformách, nejvíce ovšem na mobilních telefonech (téměř 8 %), dále na klasických počítačích a tabletech, vyplývá z šetření NetMonitoru.

Dalekosáhlé následky rozšíření epidemie COVID-19 pocítila také ekonomika. Zastavení či omezení některých leteckých spojů nebo rozsáhlý pád akcií a další následky koronaviru, ale také parlamentní volby na Slovensku, mohly ovlivnit kategorii ekonomika, finance, právo, která rostla především na tabletech a to o 12 %.

Právě probíhající plesová sezóna včetně maturitních plesů mohla ovlivnit nárůst kategoriemužské magazíny o životním stylu, z nichž se uživatelé mohli například dozvědět, jak se vhodně na ples obléknout. Vliv na růst návštěvnosti této kategorie mohl mít také svátek sv. Valentýna – uživatelé hledali inspiraci ohledně valentýnských dárků pro svoje drahé polovičky. Návštěvnost mužských magazínů se zvýšila především na tabletech a to o více než 4 %.

Reklama
ČEZ

V průběhu jarních prázdnin, kdy uživatelé měli více volného času, rostly také oddechové kategorie, jako jsou společenské magazíny, zábava či komunitní weby. Weby v prvních dvou kategoriích rostly především na mobilních zařízeních – na tabletech a to o více než 13 % resp. 5 %; na mobilních telefonech o téměř 8 % resp. 2 %. Návštěvnost komunitních webů se zvýšila pouze na tabletech a to o téměř 7 %.

Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních leden a únor 2020:

Počítače Leden Únor Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 7 581 039 7 295 022 -286 017 -3,77%
Zhlédnuté stránky (PV) 13 527 230 808 12 730 260 322 -796 970 486 -5,89%
Reální uživatelé (RU) – PC doma 7 518 737 7 238 610 -280 127 -3,73%
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma 10 624 709 352 9 935 758 131 -688 951 221 -6,48%
Reální uživatelé (RU) – PC v práci 2 133 742 2 051 766 -81 976 -3,84%
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci 2 902 521 456 2 794 502 191 -108 019 265-3,72%
Mobilní telefony Leden Únor Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 5 658 927 5 513 751 -145 176-2,57%
Zhlédnuté stránky (PV) 3 307 492 474 3 152 173 938 -155 318 536-4,70%
Tablety Leden Únor Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 1 726 649 1 655 028 -71 621 -4,15%
Zhlédnuté stránky (PV) 307 386 865283 188 163-24 198 702-7,87%

Zdroj: NetMonitor, leden a únor 2019.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)