Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V pondělí startuje ČT3. Po patnácti letech se na obrazovky vrátí hlasatelky

Od pondělí 23. března, denně od 9 do 17:25 hodin, bude dočasně Česká televize divákům nabízet kanál ČT3. Zahrne oblíbené seriály, nostalgické komedie i tematické pořady a nový lifestylový magazín. Stanice bude svým zaměřením spíše klidnou alternativou k ostatním programům ČT. Na obrazovku se díky ČT3 také po patnácti letech vrátí hlasatelky.

Vysílání ČT3 se bude opírat o tři základní pilíře: praktické rady přinesou tematické magazíny, které diváci naleznou v programu vždy v devět hodin ráno a ve tři a v pět hodin odpoledne. Zpravodajský blok, sdílený s Jedničkou a ČT24, vstoupí do vysílání vždy v poledne. Po zbytek dne bude pro diváky připraven výběr ze zlatého televizního fondu, ikonické seriály i zábava, například oblíbené komedie, seriály, talkshow nebo záznamy koncertů natočených od šedesátých do devadesátých let.

Jednotlivé programové bloky uvedou v rolích hlasatelek moderátorky pořadu Sama doma, které i nyní, každý všední den připravují nové díly. V prvním týdnu jimi budou Lucie Křížová, Jana Havrdová nebo Martina Hynková Vrbová, pro kterou to bude zároveň návrat k dřívějšímu povolání.

Reklama
ČEZ

Vrací se soutěž O poklad Anežky České

Diváci ČT3 se v programu mohou těšit například na jeden z prvních seriálových počinů Jaroslava Dietla Eliška a její rod, který bude uveden v prvním týdnu, od pondělí do neděle vždy v devět hodin. V něm se pod režijním vedením Františka Filipa objevily herecké ikony jako Olga Scheinpflugová, Josef Kemr nebo Iva Janžurová. Výjimečně hravým přínosem byla i jejich další spolupráce – na svou dobu inovativní seriál vysílaný ve studiu s napůl předtočenými záběry z hotelové kuchyně – Rozpaky kuchaře Svatopluka, v němž diváci mohli hlasovat o dalším ději a jednání postav. Ten diváci uvidí denně od 15:15 hodin. Jaroslav Dietl se podílel i na kultovních „Dvou písařích“ režiséra Jána Roháče, v nichž mu „scenáristicky“ konkurovali Miroslav Horníček a Jiří Sovák, kteří většinu dialogů opřeli o improvizaci.

K pobavení i poučení se na obrazovky vrátí populárně historická soutěž O poklad Anežky České, jež v době vysílání výrazně zvýšila povědomí nejen o českých dějinách, ale i návštěvnost místních hradů a zámků. Vzdělávací aspekt soutěže výrazně doplnily hrané sekvence známých českých herců i komentáře mistra pregéře.

Typickým televizním formátem, který ČT3 připomene, jsou i vzpomínkové nebo střihové večery s osobnostmi, původní talk show. V Hovorech H po dvaceti letech se Miroslav Horníček potká s Janem Werichem nebo Milošem Kopeckým, Marie Rottrová s hudebními osobnostmi v Divadélku pod Věží a v divadle Semafor Miloslav Šimek s Jiřím Krampolem v Zajíci v pytli.

Mezi hudebními formáty budou uvedeny koncerty i výběrové pořady jako Gramohit 68, Jubilejní koncert Karla Gotta nebo vystoupení Evy Pilarové s hosty. 

Magazín, který vzniká pro novou stanici, ponese název Život na třetí. Natáčet se bude v televizních studiích v Brně a Ostravě. Jeho obsahem bude informační i lifestylový servis, od návodů k domácímu cvičení a dalšího trávení volného času až po praktické rady. Z Brna budou moderovat Aleš Zbořil a Petra Eliášová, z Ostravy tváře známé ze zpravodajství Petra Češková a Radek Erben.

Kde a jak diváci ČT3 naladí

Program ČT3 bude možné naladit již od pátku 20. března od 12 hodin v terestrickém vysílání, a to v novém vysílacím standardu DVB-T2. Do startu vysílání se bude na obrazovce objevovat statická grafika. V satelitním i kabelovém vysílání bude program rovněž dostupný, k dispozici bude dle možností jednotlivých operátorů, avšak s co nejkratším prodlením. V pozemním příjmu se program objeví v nabídce buď automaticky (při zapnuté funkci automatické aktualizace, kterou disponuje velké množství přijímačů i set top boxů), nebo jej bude potřeba naladit manuálně – diváci se mohou obracet pro pomoc na Divácké centrum České televize. Dle možností jednotlivých operátorů se program objeví automaticky také těm, kdo přijímají televizní vysílání přes satelit, nebo přes kabel.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)