Ze strany agentur zaznívá názor, že klienti vyhlašují tendry často na každý menší projekt. A agentury pak pracují pouze projektově. Navíc velcí zadavatelé už prakticky nemají jen jednu agenturu, výjimkou je snad jedině O2. Všichni pracují seskupinou agentur, nebo – v případě menšího klienta – se agentury neustále točí. Na druhou stranu se na trhu již objevují i agentury, které časté tendrování odmítají, do výběrových řízení se většinou nehlásí a pracují s klienty, pokud je osloví napřímo.
Podle průzkumu MAM agentury jako velký problém tendrů zmiňují i tlak na cenu. Například Robert Haas, spoluzakladatel agentury Symbio, vnímá tlak na cenu ze strany nákupního oddělení jako důvod k odstoupení z výběrového řízení. Podle něj tak klientovi nejde o kvalitní řešení, ale o co nejlevnější.
Ani iniciativa „Férový tendr“ Asociace komunikačních agentur (AKA), kterou agentury veskrze podporují, neřeší problém cenové hladiny. O finančním rámci tendrovaného projektu se nikdy na začátku výběrového řízení nemluví. Část názorů ze strany agentur i zadavatelů týkajících se pořádání tendrů, které redakce sesbírala v rámci svého průzkumu, zveřejňujeme v aktuálním vydání.
Celý článek si můžete přečíst v tištěném magazínu Marketing & Media, který vyšel v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.