Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Časté tendrování nevede k větší efektivitě a kvalitě, tvrdí agentury

Ze strany agentur zaznívá názor, že klienti vyhlašují tendry často na každý menší projekt. A agentury pak pracují pouze projektově. Navíc velcí zadavatelé už prakticky nemají jen jednu agenturu, výjimkou je snad jedině O2. Všichni pracují seskupinou agentur, nebo – v případě menšího klienta – se agentury neustále točí. Na druhou stranu se na trhu již objevují i agentury, které časté tendrování odmítají, do výběrových řízení se většinou nehlásí a pracují s klienty, pokud je osloví napřímo.

Podle průzkumu MAM agentury jako velký problém tendrů zmiňují i tlak na cenu. Například Robert Haas, spoluzakladatel agentury Symbio, vnímá tlak na cenu ze strany nákupního oddělení jako důvod k odstoupení z výběrového řízení. Podle něj tak klientovi nejde o kvalitní řešení, ale o co nejlevnější.

Ani iniciativa „Férový tendr“ Asociace komunikačních agentur (AKA), kterou agentury veskrze podporují, neřeší problém cenové hladiny. O finančním rámci tendrovaného projektu se nikdy na začátku výběrového řízení nemluví. Část názorů ze strany agentur i zadavatelů týkajících se pořádání tendrů, které redakce sesbírala v rámci svého průzkumu, zveřejňujeme v aktuálním vydání.

Reklama
ČEZ

Celý článek si můžete přečíst v tištěném magazínu Marketing & Media, který vyšel v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)