Bezobalový prodej se rozrůstá. „Nemáme konkurenty, ale spoluhráče“

Aktuální situace způsobená koronavirem bezobalovému prodeji nepřeje. Například Kaufland začal ve všech svých prodejnách nabízet čerstvé pečivo v plastu. U chleba a rohlíků se pro zákazníky objevily jednorázové rukavice, obalový materiál a podávací kleště. Tato nepředvídatelná situace ale nejspíš nezvrátí obecný trend, který je právě opačný. Potraviny a drogerie se prodávají v čím dál větší míře bez obalů. 

V dubnu otevře svou čtvrtou prodejnu organizace Bezobalu. K jejím stávajícím pražským prodejnám v Bělehradské ulici, poblíž zastávky Hradčanská a na Floře, přibude nová provozovna u stanice Florenc. „Dlouho jsme čekali na vhodný prostor a teď jsme nadšení, že jsme doslova pár kroku od přestupní stanice metra,“ říká Veronika Nováčková, ředitelka neziskové části Bezobalu.

Organizace Bezobalu v rámci projektu Bezobalová republika vytvořila také manuál pro zájemce o otevření bezobalového obchodu. Na otázku, zdali si tak neprozřetelně nevychovávají svou konkurenci, odpovídá Veronika Nováčková zamítavě. „Důvodem, proč jsme vznikli, byla snaha přispět k minimalizaci vzniku odpadů a podpořit šetrnou distribuci a vznik potravin. Obchody, které k tomu směřují, nám tedy vlastně pomáhají naplnit náš záměr. Nejsou tudíž konkurencí, ale spoluhráčem.“

Celý článek, který popisuje i bezobalové pokusy velkých řetězců, si můžete přečíst v tištěném vydání magazínu Marketing & Media, který vychází v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia