Aktuální situace způsobená koronavirem bezobalovému prodeji nepřeje. Například Kaufland začal ve všech svých prodejnách nabízet čerstvé pečivo v plastu. U chleba a rohlíků se pro zákazníky objevily jednorázové rukavice, obalový materiál a podávací kleště. Tato nepředvídatelná situace ale nejspíš nezvrátí obecný trend, který je právě opačný. Potraviny a drogerie se prodávají v čím dál větší míře bez obalů.
V dubnu otevře svou čtvrtou prodejnu organizace Bezobalu. K jejím stávajícím pražským prodejnám v Bělehradské ulici, poblíž zastávky Hradčanská a na Floře, přibude nová provozovna u stanice Florenc. „Dlouho jsme čekali na vhodný prostor a teď jsme nadšení, že jsme doslova pár kroku od přestupní stanice metra,“ říká Veronika Nováčková, ředitelka neziskové části Bezobalu.
Organizace Bezobalu v rámci projektu Bezobalová republika vytvořila také manuál pro zájemce o otevření bezobalového obchodu. Na otázku, zdali si tak neprozřetelně nevychovávají svou konkurenci, odpovídá Veronika Nováčková zamítavě. „Důvodem, proč jsme vznikli, byla snaha přispět k minimalizaci vzniku odpadů a podpořit šetrnou distribuci a vznik potravin. Obchody, které k tomu směřují, nám tedy vlastně pomáhají naplnit náš záměr. Nejsou tudíž konkurencí, ale spoluhráčem.“
Celý článek, který popisuje i bezobalové pokusy velkých řetězců, si můžete přečíst v tištěném vydání magazínu Marketing & Media, který vychází v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.