Online supermarket Košík.cz pokračuje ve své expanzi. Nově závozovou oblast rozšíří o zhruba sto tisíc obyvatel čtyř polabských měst – Kolína, Kutné Hory, Poděbrad a Nymburka.
Kromě těchto měst budou pokryty také okolní obce. Košík.cz tak pokračuje ve strategii pokrývání takzvaného pražského metropolitního prstence – tedy oblasti, kam se za bydlením stále častěji přesouvají někdejší obyvatelé hlavního města. Za poslední půlrok Košík v rámci svého precizního modelu expanze pokryl v metropolitním prstenci už skoro 180 tisíc nových obyvatel.
Příchod do polabských měst navazuje na vstup Košíku do Mladé Boleslavi a Mělníka před několika měsíci. Právě rychlý růst počtu nových zákazníků nyní uspíšil další rozvoj služby.
Zákazníkům se tak přiblíží přes 15 000 položek potravin a potřeb pro domácnost – tedy sortiment velikosti hypermarketu – včetně výběrových potravin z farem a ekologických chovů, vegetariánských a veganských specialit, největšího portfolia ekodrogerie nebo produktů na váhu ze sekce „Budoucnost bez obalu“. Samozřejmostí je i sortiment marketů Iceland, Delmart nebo Winefood, které mají nejbližší prodejny až v desítky kilometrů vzdálené Praze.
„Vstupujeme do Polabí jako konkurence farmářských trhů i hypermarketů. Tlak na kvalitu a původ potravin je zde snad ještě silnější než ve velkoměstech, obliba regionálních farmářských trhů nebo lokálního prodeje ze dvora je toho důkazem. Naším rozšířením pro obyvatele měst z Polabí tedy odstartujeme sezonu farmářských trhů o trochu dříve,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.
Díky Košíku se do regionu rozšíří také program Plná péče, umožňující seniorům a držitelům průkazů ZTP nakupovat online pomocí telefonických asistentů. Služba nabízí rozvoz zdarma, zároveň pro členy Plné péče dotuje desítku základních potravin tak, aby jejich cena byla trvale nízká. Nové členy očekává také rodičovský klub Benjamínek, zvýhodňující dětské zboží.
Pro Košík to nemá být poslední letošní rozšíření závozové oblasti. Jakmile vstup do nových regionů vyhodnotí, chystá se na další rozšiřování pomocí takzvaného precizního modelu, který operuje s kupní silou, sociodemografickými údaji a lokální občanskou vybaveností již na úrovni jednotky vymezené PSČ.