Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

HR marketéři vymýšlejí neotřelé způsoby náboru

Nezaměstnané lidi, kteří chtějí pracovat, čeká letos podle odhadů v zásadě velmi dobrý rok. Navzdory všem prognózám o zpomalující ekonomice nebo možné blížící se krizi by se neměl podíl nezaměstnaných osob zvyšovat.  

V lednu na jedno nabízené pracovní místo připadalo v Praze 0,2 uchazeče. Celorepublikový průměr činil 0,7 zájemce. Uvedená čísla dávají tušit, že marketéři, kteří mají na starost lákání nových zaměstnanců, se letos nudit nebudou. Které strategie a kanály by se jim mohly hodit, protože nabízejí vysokou efektivitu?

Většina oslovených HR marketérů, jak těch agenturních, tak těch na straně zadavatelů, se shoduje na důležitosti sociálních médií. Přitom ještě před pár lety byly některé firmy váhavější, ba dokonce výslovně odmítaly pracovní inzerci třeba na Facebooku. Ještě větší skepse panovala směrem k YouTube.

Reklama
ČEZ

„To se nyní úplně změnilo až do té míry, že je v online marketingu veliký přetlak inzerentů. Proto někteří začali pro svůj nábor využívat tištěnou reklamu – od rozdávání letáčků přes inzerci v tisku, venkovní reklamu formou billboardů anebo v některých případech i inzerci v televizi. To samozřejmě platí zejména pro větší společnosti,“ popisuje Lubomír Husar z agentury Chytrý nábor.

Podle Tomáše Dvořáka, social media manažera z agentury Socialsharks, firmy upouští od komunikačních klišé, jako když hledaly specialisty, které označovaly za ninji, guru nebo superhrdiny. „Komunikace je díky tomu mnohem čistší a věcnější. Inzeráty samotné více akcentují firemní kulturu než výčet benefitů,“ tvrdí Dvořák a vysvětluje: „Firmy se snaží přicházet spíše s originálními výhodami. Ať už je to speciální pracovní doba nebo třeba čajovna na pracovišti.“

V době, kdy je kvalifikované zaměstnance poměrně těžké najít, potřebují HR a marketingová oddělení firem vymýšlet neotřelé způsoby náboru. Které to jsou, se dočtete v aktuálním vydání Marketing & Media.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Vstupní body do kategorie
LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)