Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, dává ve své nejnovější kampani sbohem zažitým stereotypům, které jsou podle ní jednou z posledních překážek limitujících diverzitu. Zalando představuje nový a svobodnější výraz – Zerotypes.
Zalando uvádí pojem Zerotypes v odvážné a hravé kampani s cílem vyvolat diskuzi nad přežitými kulturními stereotypy, které ve společnosti stále přetrvávají. Hlavním sloganem reklamy, která běží od 24. února, je „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“
Ve studii Zalanda, která proběhla ve spolupráci s YouGov na vybraných trzích, 89 % respondentů uvedlo, že stereotypy v dnešní společnosti stále mají své místo, 47 % dokonce deklaruje, že jsou přítomny víc než kdy dřív. Velká část oslovených viní především média – 57 % vidí problém ve filmech a seriálech, 60 % v reklamách. Z toho důvodu se Zalando vydává na cestu za změnou způsobu, jakým móda a reklama zákazníky omezuje, a vyzývá je k oslavě jejich vlastního „Zerotype“ JÁ.
„Jako přední evropská platforma s módou s více jak 29 miliony zákazníků rozumíme široké škále různých individuálních stylů a věříme, že stereotypy v dnešní moderní společnosti již nemají místo,“ komentuje Dawid Pożoga, Market Lead CZ společnosti Zalando. „V naší jarní kampani 2020 chceme oslavovat ‚Zerotypes‘ a víru, že lidé by měli existovat takoví, jací jsou, bez jakékoliv typologie, očekávání či limitů, které by je snad měly definovat.“
Kampaň pro Zalando vytvořila londýnská agentura Mother a režie se ujali Leila & Damien z Blink. Televizní reklama je středobodem celé kampaně a poběží v televizi i na sociálních médiích. Transformována bude i do tisku, OOH nebo v rámci vlastních komunikačních kanálů Zalanda.