Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

IKEA plánuje otevřít sedm výdejních míst v regionech

Švédský řetězec IKEA plánuje v roce 2020 otevřít sedm výdejních míst v preferovaných městech. Tato místa ovšem nebudou pod značkou IKEA. Pražské obchodní domy mají nově nabídnout schránky pro vyzvedávání zboží, začnou s testováním kávové sedliny v procesu vývoje nových produktů nebo otestují službu pronájmu nábytku pro firemní zákazníky.

„Abychom dokázali uspokojit současné potřeby našich zákazníků, procházíme největší transformací v historii IKEA. V posledních letech jsme podnikli důležité strategické kroky pro budoucnost a jsme si plně vědomi, že se neobejde bez sehraného týmu zaměstnanců. Součástí vize IKEA vytvářet lepší život pro mnoho lidí je i závazek přejít do roku 2030 jen na obnovitelné a recyklovatelné materiály a splnit tak cíle v rámci strategie udržitelnosti IKEA Lidé a planeta,“ říká Mounia El Hilali, generální ředitelka a manažerka pro oblast trvalé udržitelnosti IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

IKEA se zaměřuje na to, aby usnadnila on-line nakupování a nabízí v obchodních domech inovativní digitální řešení. Jde o nové služby dopravy, montáže nebo například instalace. „Obchodní domy IKEA zůstávají i nadále důležitou součástí našeho podnikání, a tudíž i předmětem našich dalších investic. Obchodní dům je místo, kde se naši zákazníci mohou setkávat s odborníky IKEA a s jejich pomocí plánovat svoje bydlení a čerpat inspiraci. V minulém roce jsme do obchodních domů investovali více než 156 milionů Kč, v roce 2020 plánujeme investovat až 178 milionů Kč,” říká Federica Barberis, obchodní ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Reklama
ČEZ

V roce 2020 otevře společnost IKEA „neznačková“ výdejní místa provozovaná externí společností. Ta zákazníci naleznou v těchto městech: Hradec Králové, Karlovy Vary, České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem, Liberec a Zlín. „Zákazníci si tak mohou snadno vybrat, kde a kdy si chtějí nákupy vyzvednout. To, že si dovezou výrobky domů sami, je cenově dostupnou alternativou k transportní službě,” uvádí Federica Barberis.

IKEA také plánuje do konce roku 2020 v pražských obchodních domech Zličín a Černý Most zavedení schránek na vyzvednutí zboží.

Cílem IKEA je být do roku 2030 plně cirkulární společností. IKEA podle svého vyjádření všechny nové výrobky vyvíjí tak, aby bylo možné je upravit, opětovně použít, opravit, znovu prodat a recyklovat, čímž vzniká co nejméně odpadu. Lokálně se pak zaměřuje především na dvě oblasti. V té první řeší, jak předcházet vzniku odpadu a jak zajistit, aby všechen produkovaný odpad byl využit zpět v dodavatelském řetězci. V posledních několika měsících IKEA začala pracovat např. na testování použití kávové sedliny během výroby nových produktů.

Druhou oblastí je zapojení zákazníků do cirkulární spotřeby. „Chceme naše zákazníky podporovat po celou dobu životnosti jejich nábytku, ať už potřebují cokoli, tj. ať už jde o udržení perfektního stavu výrobku, potřebu náhradního dílu nebo když chtějí poslat nábytek dál jeho opětovným prodejem či darováním,“ říká Vladimír Víšek, regionální manažer pro trvalou udržitelnost IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. V této oblasti již řetězec nabízí službu Druhý život nábytku, kde zákazník může zpětně prodat nepotřebný nábytek IKEA. „Zkoumáme také produkt jako trend v oblasti služeb, a proto jsme začali testovat pronájem nábytku pro zákazníky IKEA for Business,“ dodává Vladimír Víšek.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)