Značky plačky: Češi si na brandované oblečení zatím nepotrpí, firmy si nové zákazníky vychovávají

Pro 45% Čechů není důležité, zda je oblečení značkové. Naopak 32% populace obrandovaný oděv preferuje, častěji jsou to muži. Oblečení podle svých představ si nemůže z finančních důvodů dovolit 40% lidí. Tyto údaje vychází ze studie GfK Fashion.

Zatímco pro muže je nakupování spíše nutností a ve skříni mají spíše menší počet kusů, tak ženy mají naopak nakupování jako koníček a jejich šatník je bohatý. Třetina Čechů upřednostňuje značkové oblečení, jako důvod uvádějí, že brand je zárukou kvality výrobků. Pro 12% nakupujících značka oblečení reflektuje jejich životní styl a image. 

„Podíl odmítačů značek je nejnižší v mladších věkových skupinách – značkovému oblečení tedy postupně dorůstají zákazníci. Zájem o značkové oblečení klesá s věkem a naopak stoupá s rostoucím příjmem nakupujících, u mužů je vyšší než u žen,“ říká Martina Drtinová, vedoucí projektu v GfK.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia