Reklama
Megaboard

Značky plačky: Češi si na brandované oblečení zatím nepotrpí, firmy si nové zákazníky vychovávají

Pro 45% Čechů není důležité, zda je oblečení značkové. Naopak 32% populace obrandovaný oděv preferuje, častěji jsou to muži. Oblečení podle svých představ si nemůže z finančních důvodů dovolit 40% lidí. Tyto údaje vychází ze studie GfK Fashion.

Zatímco pro muže je nakupování spíše nutností a ve skříni mají spíše menší počet kusů, tak ženy mají naopak nakupování jako koníček a jejich šatník je bohatý. Třetina Čechů upřednostňuje značkové oblečení, jako důvod uvádějí, že brand je zárukou kvality výrobků. Pro 12% nakupujících značka oblečení reflektuje jejich životní styl a image. 

„Podíl odmítačů značek je nejnižší v mladších věkových skupinách – značkovému oblečení tedy postupně dorůstají zákazníci. Zájem o značkové oblečení klesá s věkem a naopak stoupá s rostoucím příjmem nakupujících, u mužů je vyšší než u žen,“ říká Martina Drtinová, vedoucí projektu v GfK.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále